Jak schudnąć- przegląd skutecznych ćwiczeń odchudzających, zgrabna figura

Trampolina- nawet 1000 kalorii w godzinę

 Trampolina- nawet 1000 kalorii w godzinę

Ćwiczenia na trampolinie to forma aktywności polecana szczególnie osobom odchudzającym się – w czasie godzinnego treningu można spalić nawet 1000 kcal! To więcej niż podczas godziny biegania. Dodatkowo skoki na trampolinie poprawiają koordynację, rzeźbią sylwetkę i dają przy tym dużo frajdy.

 Trampolina- nawet 1000 kalorii w godzinę, skuteczny trening aby nie tyć
trampolina

Trampolina ma właściwie same zalety, jest bezpieczna i bardzo efektywna jeśli chodzi o trening.

Skacząc spalamy o 20% kalorii więcej niż biegając, przy czym obciążenie dla stawów jest o wiele mniejsze.

Nawet osoby starsze czy kontuzjowane dzięki miękkiemu lądowaniu mogą skakać nie robiąc sobie żadnej szkody.
Skoki pomagają nam wzmacniać wszystkie mięśnie ciała i pobudzać do pracy wszystkie organy. Naukowcy NASA, którzy zalecają trampolinę  jak ćwiczenie dla astronautów, twierdzą, że to trening 68% bardziej skuteczny niż każda inna maszyna fitness. Co więcej, powracający z kosmosu astronauci dzięki skakaniu odbudowują masę kostną i mięśniową utraconą wskutek przebywania w próżni.
Ruch w górę i w dół stymuluje system limfatyczny i pozwala ciału lepiej pozbywać się toksyn, jak również ma wspaniały wpływ na nękający nasz cellulit.

Odrobina teorii

Otóż przy każdym podskoku nasze ciało na chwile zawisa w stanie nieważkości, podczas gdy opadając podlega sile cztery razy większej niż grawitacja. Każda komórka ulegająca takiemu naciskowi robi się w efekcie silniejsza.
Przyspieszenie podczas wyskoku i opadania to również siła, która oddziałuje na nasze kości zmuszając je do rozbudowy – dlatego tak bardzo poleca się trampolinę osobom cierpiącym na osteoporozę. Ale wzmacnianie komórek wywołane impulsami i ściągnięciami mięśni podczas skakania (ok. 5000 na godzinę!) oddziałuje pozytywnie również na tkanki a więc skórę. Dla kobiet oznacza to lepsza regenerację, mniej zmarszczek i cellulitu!
Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornii w San Diego podsumowali to tak: „Trampolina to wynalazek najbliższy fontannie młodości!”. A gdy dodać do tego wspaniałą zabawę i rozładowanie stresu, trudno nie podskoczyć z radości

Trochę praktyki

Skakanie na trampolinie nie musi być jednostajne – wykonywanie odpowiednich ćwiczeń w podskoku tylko wzmocni efektywność treningu.

  • Proste skoki – w pozycji stojącej z rękom wzdłuż ciała; powtarzamy wielokrotnie starając się zawsze wyskakiwać na tą samą wysokość. Najlepszy trening odchudzający.
  •  Skok z wykopem – wyskakując prostujemy jedną nogę w powietrzu jakbyśmy kopali coś z przodu. Przed powrotem na dół łączymy nogi i powtarzamy skok z wyprostem drugiej nogi. To ćwiczenie wzmacnia mięśnie i giętkość.
  • Rozciąganie – wyskakując w powietrze próbujemy się rozciągnąć wyrzucając ręce jak najwyżej w górę. Ta pozycja wysmukla i tonizuje ciało.
  • Skłon w wyskoku – podskakując próbujemy dłońmi chwycić się za place stóp. To także świetne rozciąganie oraz trening koordynacji.
  • Łokieć do kolana – przy każdym wyskoku staramy się złączyć przeciwległe kolano z łokciem. To ćwiczenie wzmacnia tułów oraz nogi i wyszczupla talię.
 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *