Pin It

Sport dla kręgosłupa- przegląd najlepszych ćwiczeń

Sport dla kręgosłupa- przegląd najlepszych ćwiczeń

Na choroby kręgosłupa pracujemy przez długie lata  na skutek wielu zaniedbań.

Do tych najczęstszych schorzeń należą zmiany zwyrodnieniowe stawów kręgosłupa, które są przede wszystkim spowodowane nadwagą oraz brakiem aktywności fizycznej. Pozostałe popularne choroby : dyskopatia, osteoporoza, rwa kulszowa.

Tylko dzięki odpowiedniej profilaktyce można się przed nimi uchronić. W tym celu przedstawiamy przegląd ćwiczeń dobrych dla kręgosłupa.

  • po pierwsze pływanie- to idealny sport dla osób zmagających się z bólem. Pływanie odciąża kręgosłup. aktywizuje do pracy mięśnie pleców. Osoby cierpiące na problemy z odcinkiem szyjnym powinny unikać pływania żabką.

  • ćwiczenia z piłką- ten rodzaj aktywności fizycznej rozluźnia mięśnie kręgosłupa, usuwa nagromadzone napięcia, a przy okazji odciąża stawy. Ćwiczenia z fit ball wzmacniają mięśnie i pozwalają na zachowanie prawidłowej postawy

    zdrowy kręgosłup najlepsze ćwiczenia

    zdrowy kręgosłup najlepsze ćwiczenia

  • aqua aerobik  czyli gimnastyka w wodzie - takie ćwiczenia odciążają kręgosłup, pomagają schudnąć i przy okazji pozbyć się cellulitu. Aqua aerobik jest polecany również osobom po kontuzjach. Regularne ćwiczenia pozwalają rozwinąć mięśnie, pozbyć się bólu kręgosłupa

  • stretching- rozciąganie jest polecane przede wszystkim przy nawracających bólach kręgosłupa, których przyczyną są długotrwałe skurcze mięśni, już po pierwszych zajęciach wczuć różnicę w napięciu  mięśniowym

  •  Jazda na rowerze - warunek  - zarówno siodełko jak i kierownica muszą być ustawione tak, aby plecy podczas jazdy były wyprostowane

  • pilates rozluźniają napięcia mięśniowe znajdujące się w plecach oraz pomagają wzmocnić mięśnie, idealne połączenie dwóch funkcji sprawia, że łagodzą bóle kręgosłupa, a także sprzyjają zachowaniu prawidłowej postawy ciała

  • spacery - uruchamia stawy u podstawy twojego kręgosłupa poprzez ich rytmiczne rotowanie oraz pobudza głębokie mięśnie stabilizujące przy każdym kroku 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.