Odchudzanie- najlepsze sposoby

SPO- skuteczny poradnik odchudzania -jak poprawić metabolizm🧐

 SPO- skuteczny poradnik odchudzania -jak poprawić metabolizm🧐

1. Delikatne wspomagacze - Dieta bogata w te 3 składniki może pobudzać metabolizm.

Chrom stabilizuje poziom cukru we krwi, jest też składnikiem wielu enzymów trawiennych i uczestniczy w procesach przemiany białek, węglowodanów i tłuszczów. Poza tym, dzięki działaniu chromu, zmniejsza się również nasz apetyt -zwłaszcza na słodycz, łagodnieją bóle głowy, a my się uspokajamy. Chrom, jako pierwiastek jest obecny w naszym środowisku aczkolwiek w pożywieniu znajdują się niewielkie ilości chromu. Jeśli jednak ze względu na ważną rolę chromu w organizmie, zależy nam na wzbogaceniu diety o ten mikroelement, to powinniśmy sięgnąć po naturalne źródła chromu, czyli:

  • produkty zbożowe pełnoziarniste (pieczywo, kasze, płatki);
  • owoce morza (krewetki, małże, ostrygi);
  • ryby;
  • orzechy brazylijskie;
  • drożdże;
  • jaja;
  • gotowaną wołowinę;
  • chude mięso;

Magnez zaopatrzenie organizmu w 250 mg magnezu dziennie może pozytywnie wpływać na utratę tkanki tłuszczowej. Tak wynika z badań prowadzonych na Uniwersytecie Medycznym w Teheranie. Jedną z funkcji magnezu  jest przyswajanie i przetwarzanie tłuszczy, cukrów i białek. Magnez poprawia trawienie, przeciwdziała tworzeniu się kamieni w nerkach, reguluje pracę tarczycy oraz rozszerza drogi oddechowe, wspomagając leczenie astmy i zapalenia oskrzeli. Chroni też organizm przed pierwiastkami toksycznymi. Produkty które zawierają najwięcej magnezu:

  • Pestki dyni. Zawierają aż 540 mg magnezu w 100 gr produktu. Ponadto pestki dyni bogate są w witaminy i minerały takie jak potas, cynk, fosfor. Pestki dyni wspomagają odchudzanie i leczą nadciśnienie, mają działanie odkwaszające i wzmacniają układ odpornościowy.
  • Kakao-100 gr naturalnego kakao zawiera 420 mg magnezu.
  • Otręby pszenne -zawierają 490 mg magnezu.
  • Migdały- zawierają 296 mg magnezu w 100 gr produktu
  • Kasza gryczana -to kolejny produkt bogaty w magnez, zawiera 218mg w 100gr.
  • Płatki owsiane -zawierają 129mg magnezu w 100 gramach
  • Groch -w 100 gramach grochu znajdziemy 124 mg magnezu
  • Banany -to jedyne owoce, tak bogate w magnez- zawierają 33 gr magnezu w 100gr produktu

 


Wapń reguluje pracę układu nerwowego. Badania naukowe wykazały, że wewnątrzkomórkowy poziom wapnia odgrywa kluczową rolę w regulacji metabolizmu lipidów. Odpowiednie spożycie wapnia zmniejsza magazynowanie tłuszczu  i stymuluje  nasilone spalanie kwasów tłuszczowych. Produkty bogate w wapń;

  • plaster żółtego sera – ok. 300 mg
  • kubek jogurtu – 195 mg
  • puszka sardynek (z ośćmi) – 330 mg
  • szklanka mleka – 275 mg
  • 100 g twarogu – 55 mg

2. Ćwiczenia

Trzy razy w tygodniu i dłużej niż 30 minut. Kiedy ćwiczysz, spalasz kalorie. Ruch unormuje poziom cukru we krwi. Zaspokoi więc głód, bo glukoza wydobywa się z mięśni i karmi mózg.  Chcesz podkręcić metabolizm i przyśpieszyć trawienie? Najlepiej  sprawdzą się treningi aerobowe tzw. kardio, a jeszcze skuteczniejsze będą interwały.

Najlepsze ćwiczenia na podkręcenie metabolizmu:

Wykonuj wszystkie ćwiczenia po kolei, między seriami odpoczywaj maksymalnie 20 sekund.

1. Wchodzenie na (1 lub 2) schody z obciążeniem (to mogą być hantle) - 10 powtórzeń na każdą nogę przez 60 sek

2. Sprinty po schodach (góra-dół) - 10 razy tam i z powrotem przez 60 sek

3. Burpees (podskakujesz do góry z wyciągniętymi rękoma, następnie ustawiasz się w pozycji do pompki, robisz pompkę, wstajesz i znowu podskakujesz) - 20 powtórzeń w ciągu 60 sek

4. Pompki (dowolny rodzaj - mogą być damskie lub męskie, jeśli masz tyle siły) - 10 powtórzeń przez 60 sek

5. Pajacyki - 20 powtórzeń przez 60 sek

6. Brzuszki (dowolny rodzaj) - 50 powtórzeń przez 60 sek.

 

 

3. Przyprawiaj swoje posiłki -  im pikantnej tym lepiej.

Czosnek, imbir, majeranek, oregano, bazylia, papryczka chilli pobudzają wydzielanie kwasów w żołądku, a te wspomagają trawienie.  Jednym z najlepszych zalet pikantnego jedzenia jest pomoc w zachowaniu optymalnej sylwetki. Ostre produkty zawierają kapsaicynę – organiczny związek chemiczny, który usprawnia metabolizm poprzez przyspieszenie rytmu serca i podwyższenie temperatury ciała.

Udostępnij

4. Pij wodę

Staraj się wypijać co najmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej dziennie. Dzięki niej przyspieszysz wydalanie toksyn z organizmu, a pamiętaj, że ich nadmiar spowalnia metabolizm.

5. Postaw na warzywa i owoce - np truskawki:)

Zawarty w warzywach i owocach  błonnik reguluje pracę kwasów żółciowych i przyspiesza perystaltykę jelit.

6. Jedz wszystko- ale z głową

Dzienne menu powinno składać się z 30% tłuszczu, 20% białka i 50% węglowodanów złożonych.  Dieta zbilansowana - to sukces dobrego metabolizmu.

7. Regularne odżywianie - jesz częściej- jesz mniej.

Gdy jesz rzadko organizm - aby jak najdłużej korzystać ze składników odżywczych - zwalnia tempo przemiany materii. 

8. Przestań się stresować- łatwo powiedzieć trudniej zrobić.

Z badań wynika, że stres nie tylko zmusza nasze ciała do tworzenia nowych komórek tłuszczowych, ale również wyostrza nasz apetyt i zachęca do objadania się tłustymi przekąskami. Tłuszcz generowany przez stres gromadzi się wokół talii.  Jest to reakcja naszego ciała na kortyzol - hormon produkowany podczas uczucia stresu, powodujący magazynowanie tłuszczu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *