Jak być szczupłym, Odchudzanie- najlepsze sposoby, uroda, Vademecum 40+. Jak schudnąć po czterdziestce, dieta zgodna z wiekiem, zdrowie, zgrabna figura

Przekąski, które świetnie hamują apetyt- jemy i nie tyjemy

Przekąski, które świetnie hamują apetyt- jemy i nie tyjemy:)

Niezależnie od tego, czy jesteście na diecie odchudzającej czy po prostu dbacie o formę, powinniście zawsze mieć pod ręką takie „koła ratunkowe”. Przekąski, dzięki którym uciszycie wilczy głód w zdrowy sposób, zamiast rzucać się na fast foody i słodycze. Przekąski zdrowe i jedzone w porę sprawią, że nie będziesz rzucać się na jedzenie między posiłkami. Przekąski trzeba jednak wybierać mądrze. Oto pomysły na przegryzki dla tych co żyją w stresie, uprawiają sport, intensywnie pracują intelektualnie lub rzucają palenie:)

1. Sałatka z awokado

5 zdrowych przekąsek, które świetnie hamują apetyt
Awokado to cenny owoc, który należy jeść jak najczęściej. Zobacz dlaczego i Ty powinnaś go jeść i jaką ilość, aby zachować zdrowie.

Choć awokado zawiera dużo tłuszczu, to poleca się je osobom dbającym o linię. Owoc ten doskonale hamuje głód i zmniejsza ochotę na niezdrowe przekąski na długi czas. Dodatkowo awokado ma zbawienny wpływ na skórę, wykazuje też działanie antynowotworowe. Kiedy dopadnie cię głód przygotuj sałatkę: dowolną sałatę, np. roszponkę, pomidorki koktajlowe, żółtą paprykę, oliwki i połówkę awokado wymieszaj z oliwą z oliwek i octem balsamicznym. Dopraw solą, pieprzem oraz czosnkiem niedźwiedzim.

2. Suszone owoce

5 zdrowych przekąsek, które świetnie hamują apetyt
Suszone owoce, to doskonała zdrowa przekąska. Suszone owoce z powodzeniem zastąpią słodycze w diecie

Są dość kaloryczne i zawierają sporo cukru, ale mają przy tym dużo błonnika, ułatwiają trawienie i zagłuszają ochotę na słodycze. Kupując suszone owoce zwróć uwagę, czy w ich składzie nie ma dodawanego cukru, oleju palmowego oraz związków siarki. Najlepiej zaopatrz się w nie w sklepie ze zdrową żywnością. Kiedy dopadnie cię głód podjadaj żurawinę, morwę białą, suszone morele i śliwki. Warto łączyć je również z orzechami, bogatymi w zdrowe tłuszcze, które nie dość, że zaspokoją ochotę na słodkie, to jeszcze nasycą cię na dłużej.

3. Jajka

5 zdrowych przekąsek, które świetnie hamują apetyt
JAJKO - źródło białka, skarbnica witamin

Ważne jest, by kupować tylko te najzdrowsze, od kur z wolnego wybiegu (oznaczone symbolem 0). Nie zawierają wtedy szkodliwych substancji chemicznych. Jajka mają mało kalorii, a przy tym na długo dają uczucie sytości. Gdy dopadnie cię głód, ugotuj dwa jajka na twardo lub zrób jajecznicę. I nie martw się, że podniesiesz sobie w ten sposób poziom cholesterolu – to mit.

4. Orzechy

5 zdrowych przekąsek, które świetnie hamują apetyt
Orzechy są najbardziej wartościowe ze wszystkich bakalii. Co prawda mają dużo tłuszczu i kalorii, ale są to korzystne dla zdrowia nienasycone kwasy

Są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, poprawiają koncentrację oraz stan skóry. Już kilka orzechów wystarczy, by zapewnić uczucie sytości. Ważne jest jednak, by nie były one smażone i solone. Do hamowania napadów głodu najlepsze będą migdały, orzechy pekan i ziemne.

5. Jabłka

5 zdrowych przekąsek, które świetnie hamują apetyt
Jabłka to prawdziwa skarbnica przeciwutleniaczy, a wiadomo, że antyoksydanty przedłużają życie

Mają niewiele kalorii, zawierają pektyny, mnóstwo błonnika pokarmowego i witamin. Pomagają oczyścić organizm z toksycznych substancji, przyspieszają przemianę materii, zmniejszają zaparcia i mają dobroczynny wpływ na zdrowie. Już jedno jabłko zapewnia uczucie sytości na dłuższy czas, dzięki czemu ochota na niezdrowe jedzenie mija jak ręką odjął.

6.Świeży ananas

odchudzanie z przekąskami
mistockshop / Pixabay

Świeży ananas - dojrzały plasterek ananasa pachnie zachęcająco i równie dobrze smakuje. To przekąska pełna witaminy C, B6 oraz manganu i miedzi. Ananas wspomaga odchudzanie, dzięki zawartości bromeliny oraz biotyny. Po taką przekąskę nie powinny sięgać osoby cierpiące na wrzody żołądka lub dwunastnicy, ponieważ ananas  ma właściwości zakwaszające. Kaloryczność: 100 g = 55 kcal

7.Ogórki kiszone

pyszna i zdrowa przekąska
skyradar / Pixabay

Kiszony ogórek, podobnie jak kiszona kapusta czy jogurt, to doskonałe źródło priobiotyków, które wspomagają pracę układu pokarmowego. Poza tym kiszony ogórek jest dla naszego organizmu lżej strawny niż ogórek świeży, a w dodatku jest to doskonałe źródło witaminy C!

 

 

Źródło: 5 produktów, które świetnie hamują apetyt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *