Pin It

Jak schudnąć – ćwiczenia na odchudzanie i spalanie tłuszczu 👀

       Jak schudnąć - ćwiczenia na odchudzanie i spalanie tłuszczu 👀

Pytanie które stawiamy sobie często: czy uda  się znaleźć taki sport, który byłby najbardziej odchudzający, po którym czujemy, że naprawdę daje dobre efekty w odchudzaniu?  Proponujemy przegląd treningów, które warto wykonywać, żeby spalić jak najwięcej kalorii. Należy oczywiście pamiętać, iż ćwiczenia zawsze powinny być dobrane indywidualnie dla ćwiczącego.

Ćwiczenia odchudzające, w połączeniu z odpowiednią dietą, są jedynym  skutecznym sposobem na niechciane kilogramy. Wybór jest duży:  rozmaite ćwiczenia wyszczuplające na poszczególne części ciała lub bardziej złożony trening odchudzający.

Ćwiczenia na szczupłe nogi, pośladki i brzuch to między innymi fat burning, trening obwodowy, step, pilates, aerobik. Taki zestaw na odchudzanie umożliwia równomierne spalanie tłuszczu i ćwiczenie wielu partii ciała.

Ćwiczenia odchudzające + racjonalna dieta- najlepsze połączenie w walce ze zbędnymi kilogramami.

 Fat burning

Trening fat burning to ćwiczenia aerobowe i taneczne, skierowane przede wszystkim na spalanie tłuszczu oraz wzmacnianie brzucha, ud i pośladków. Te ćwiczenia odchudzające nie należą do trudnych, a ich intensywność jest umiarkowana. Prawidłowe tętno podczas treningu nie powinno przekraczać wartości określanej według wzoru: 220 minus wiek. Minimalny czas, jaki należy poświęcić na ćwiczenia to 30 minut, wynika to z faktu, iż organizm zaczyna spalać zapasy tłuszczu dopiero po 15-20 minutach od rozpoczęcia ćwiczeń.

Ćwiczenia odchudzające fat burning powtarza się 15-20 razy, a ostatnie powtórzenia powinny sprawiać ćwiczącemu trudność. Pomiędzy kolejnymi seriami ćwiczeń robimy odpoczynek krótszy niż 1 minuta. Warto pamiętać, iż oprócz spalania tłuszczu podczas treningu wzmacniamy i rozwijamy mięśnie, dlatego też nie należy oczekiwać gwałtownego spadku wagi. Efekty ćwiczeń najlepiej widoczne są w obwodzie talii i innych części ciała.

Hi impact aerobik

 

High impact aerobic to intensywna forma aktywności fizycznej. Są to ćwiczenia dynamiczne, dlatego też jest on przeznaczony dla osób zaawansowanych o odpowiednim przygotowaniu kondycyjnym. Ćwiczenia wykonuje się przy dźwiękach energicznej muzyki o tempie od 145 do 160 bpm. Wówczas tętno osoby ćwiczącej waha się od 160 do 180 uderzeń na minutę.

 Trening obwodowy

Trening obwodowy łączy w sobie ćwiczenia na redukcję tkanki tłuszczowej z ćwiczeniami wzmacniającymi wszystkie mięśnie ciała. Dzięki temu jest optymalnym wyborem dla tych, którzy szybko chcą zgubić zbędne kilogramy, a przy tym nie lubią długich, monotonnych treningów kardio.  Zaletą treningu obwodowego jest też krótki czas trwania.

Od tradycyjnego treningu siłowego różni go intensywność – osoba ćwicząca w ciągu 30-40 minut ma za zadanie wykonać serie bezpośrednio następujących po sobie ćwiczeń. Aby efekt treningu obwodowego był skuteczny, należy wykonywać go 3-4 razy w tygodniu, najlepiej co drugi dzień. Ogromną zaletą treningu obwodowego jest jego różnorodność i dostosowanie do indywidualnych potrzeb i preferencji. Sami wybieramy około 8-15 ćwiczeń, które będziemy wykonywać w liczbie 10-15 powtórzeń (około minuty). Aby trening był skuteczny, między ćwiczeniami nie robimy przerw. Odpocząć można dopiero po zakończeniu obwodu.

Step

Step to ćwiczenie odchudzające wykonywane przy użyciu specjalnej platformy, której wysokość można regulować. Jest to intensywny trening w rytm muzyki, który umożliwia szybką utratę kalorii, spalanie tkanki tłuszczowej i wzmacnianie mięśni nóg. Ponadto ćwiczenia te poprawiają krążenie i wydolność serca i płuc.

 

Pilates

Pilates, jako niewymagająca dobrej kondycji i formy aktywność, zachęca do uprawiania sportu także tych, którzy ruszać się nie lubią. W ćwiczeniach można odnaleźć spokój, zapomnieć o problemach dnia codziennego. Po zajęciach nie czujemy się wyczerpani, a pełni energii.

Trening zalecany między innymi tym, którzy cierpią na różne zwyrodnienia i wady kręgosłupa. Pilates pozwala wzmocnić mięśnie pleców i tym samym odciążyć kręgosłup. Większość osób uważa, że dzięki ćwiczeniom dolegliwości bólowe znacząco się zmniejszyły lub zostały całkowicie wyeliminowane. Mało kto wie, że pilates jest formą rehabilitacji po niektórych urazach.

10 zalet uprawiania sportu

10 zalet uprawiania sportu

  1. Poprawa stanu zdrowia, zwiększenie wydolności poszczególnych układów. Przespacerowanie 10 km tygodniowo zmniejsza ryzyko zawału o 50%.
  2.  Uprawiasz sport-  wolniej się starzejesz!  Za wszystkie zwyrodnienia pojawiające się w późniejszym wieku odpowiedzialne jest właśnie to, iż nie używamy własnego ciała. Według badań osoby trenujące regularnie, podczas starzenia, tracą mniej ze swojego wzrostu, zachowują młodszy wygląd i bardziej sprawne układy oddechowy i krwionośny.
  3. Wysiłek fizyczny przyczynia się do pobudzenia wydzielania substancji nazywanych aminami katecholowymi, które powodują rozpad tłuszczu . Aktywność fizyczna nie tylko ułatwia i przyspiesza chudnięcie.
  4. Poprawa wydolności układu odpornościowego -mniej infekcji.
  5. Podkręcenie przemiany materii i spalenie nadmiaru kalorii.
  6. Wyrzeźbienie zgrabnej sylwetki. Naturalne i delikatne mięśnie. Większa masa mięśniowa zabezpiecza przed efektem jo-jo i ponownym przybieraniem na wadze.
  7. Osoby, które ćwiczą a przy okazji zrzucą parę kilogramów, będą mniej zagrożone nadciśnieniem czy zaburzeniami gospodarki lipidowej, węglowodanowej.
  8. Dłużej trwające ćwiczenia, połączone z obciążeniem, powodują opóźnienie pojawienia się uczucia głodu. A zatem im dłużej trenujemy, tym mniej zjemy. Należy jednak zawsze brać pod uwagę własne możliwości i stopniowo wydłużać treningi, obserwując reakcje organizmu.
  9. Aktywność fizyczna wpływa również na polepszenie samopoczucia. Satysfakcja i zadowolenie jakie będziemy odczuwać widząc efekty, wynagrodzi nam trudy treningów i zachęci do dalszych działań.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.