Pin It
 
Jak poprawić metabolizm, czyli chudniemy bez diety

Polskie superfoods – czyli cudze chwalicie swojego nie znacie.

Polskie superfoods - czyli cudze chwalicie swojego nie znacie.

Superfood, czyli superżywność, czyli jedzenie, o wysokiej   zawartości unikalnego zestawu składników odżywczych, takich jak: witaminy, minerały, enzymy czy antyoksydanty. Z reguły do tej grupy zalicza się głównie superfoods importowane z zagranicy, tymczasem krajowe produkty wcale  nie odbiegają od nich właściwościami. W dodatku – są o wiele tańsze.  Oto lista naszej superżywności.

1. Czosnek

Naturalny antybiotyk, jeden z najważniejszych leków stosowanych w medycynie ludowej. Stanowi naturalny antybiotyk, który zwalcza bakterie, wirusy i grzyby. Przyprawa ta ponadto reguluje ciśnienie krwi, wzmacnia serce, działa antyoksydacyjnie i antynowotworowo. Zupełnie, jak japońskie grzyby shiitake! Oczywiście – najwięcej wartości ma czosnek spożywany na surowo.

2. Żurawina

Żurawina stanowi nieocenione źródło witaminy C i zawiera niemal takie same składniki odżywcze, jak jagody goji . Co więcej, działa oczyszczająco na drogi moczowe, ma właściwości antybakteryjne i wzmacnia odporność organizmu. Działa antynowotworowo. Umieszczenie żurawiny w diecie reguluje również poziom cukru we krwi i chroni serce.

2. Miód

Dobry miód pomaga właściwie na wszystko – wzmacnia odporność, serce, odtruwa organizm, wspomaga pracę układu oddechowego, łagodzi stany zapalne, zmniejsza chrypkę, pomaga leczyć przeziębienie. Stanowi zdrowy zamiennik cukru.

3. Aronia

Aronia zawiera dużo witaminy C, dobrze wpływa na układ moczowy, podnosi odporność organizmu, opóźnia procesy starzenia, obniża poziom "złego" cholesterolu we krwi, a także chroni przed nowotworami, w tym przed rakiem piersi.

4. Kapusta kiszona

Prawdziwy skarb na polskich stołach. Kiszona kapusta jest tania, ogólnodostępna i bardzo zdrowa. Działa jak naturalny probiotyk, chroni przed przeziębieniami i chorobami bakteryjnymi, zwiększa witalność, podnosi odporność, oczyszcza organizm z toksyn, przyspiesza trawienie, a także ułatwia odchudzanie.

5. Burak

 Chroni przed anemią, reguluje ciśnienie krwi, ma dobry wpływ na tarczycę, wzmacnia kości i stawy, podnosi odporność organizmu, uzupełnia niedobory witamin, a także chroni przed nowotworami.

Siemię lniane jest nie tylko tańsze od szałwii hiszpańskiej, lecz także zawiera więcej kwasów tłuszczowych omega 3 i przeciwutleniaczy niż jej zagraniczna odpowiedniczka. Znajdziemy w nim ponadto błonnik, witaminę E, cynk, wapń i lecytynę.  Wykazuje działanie przeciwmiażdżycowe, obniża ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej, wspiera pracę układu nerwowego, a także usprawnia proces spalania tłuszczu. Wprowadzenie siemienia do diety regeneruje również błonę śluzową układu pokarmowego. Nasiona lnu, po zmieleniu, doskonale sprawdzają się jako dodatek do koktajli owocowo-warzywnych, sałatek, zup i jogurtów.

7. Ogórki kiszone

Ogórki kiszone  są źródłem między innymi witaminy C i witamin z grupy B, które regulują metabolizm i ułatwiają trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów. Zawierają także prowitaminę A oraz witaminy K, E, PP, wapń, potas i magnez. Zwiększają odporność na infekcje, usprawniają pracę układu nerwowego, zwiększają przyswajalność żelaza w organizmie, a co za tym idzie pomagają w walce z anemią. Kiszonki oczyszczają organizm z toksyn, dzięki czemu wszelkie witaminy i minerały są lepiej przyswajalne.

 

Dodaj komentarz

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com