Odchudzanie- najlepsze sposoby

Skuteczny Poradnik Odchudzania- najlepsze metody odchudzania bez efektu jo jo🥚

Skuteczny Poradnik Odchudzania- najważniejsze zasady odchudzania bez efektu jo-jo🥚

 

odchudzanie bez jojo
Tumisu / Pixabay

😄

Aby nasze propozycje miały oczekiwany skutek należy pamiętać, iż diety nie  należy  traktować wyłącznie jako czasową zmianę sposobu jedzenia służącą odchudzaniu, a potem powrót do starych nawyków. Nawet jeśli uda Ci się pozbyć paru kilogramów, będzie to najprawdopodobniej woda albo mięśnie, a prawie na pewno nie tłuszcz. Takie podejście naraża nas  na rozregulowanie metabolizmu i powtarzający się efekt jo-jo. Skuteczną metodą jest stała zmiana nawyków żywieniowych, o których poniżej.

Proponujemy aby zmienić swoje nawyki żywieniowe na zawsze. Po co kończyć dietę? Odżywiając się racjonalnie, kontynuując nowe nawyki żywieniowe, utrzymasz wagę, nie doprowadzisz do efektu jojo, będziesz cieszyć się lepszym samopoczuciem i zdrowiem.

  1. SPO- Skuteczny Poradnik odchudzania: Matcha - zielona herbata na zdrowie , jako świetny dodatek podczas odchudzania

Matcha  nazywana jest najzdrowszą herbatą na świecie. Ten, na pierwszy rzut oka dziwnie wyglądający, intensywnie zielony płyn, to  nic innego, jak znana  dobrze zielona herbata, aczkolwiek parzona z proszku. Jedna filiżanka herbaty Matcha to tyle, co 10 filiżanek zwykłej  zielonej herbaty. O jej właściwościach decydują sposób uprawy oraz metoda przetwarzania.

Matcha słynie z ogromnej ilości przeciwutleniaczy, słodkawego smaku i aksamitnej konsystencji. Pamiętaj, aby korzystać z jej cennych właściwości  należy ją  zaparzać w temperaturze 80 stopni, zalecana maksymalna ilość to 2-3 filiżanki dziennie.

Ze względu na  wysoką zawartość antyoksydantów, regularne picie wysokogatunkowej matchy przyniesie nam liczne korzyści zdrowotne, antyoksydanty (przeciwutleniacze) hamują ekspansję wolnych rodników, przez co chronią nas przed rozwojem nowotworów, spowalniają procesy starzenia się, wzmacniają odporność, wspomagają pracę mózgu i zapobiegają chorobom układu krążenia. Mają także ogromne znaczenie w profilaktyce demencji starczej. Przed zmianami nowotworowymi chronią przede wszystkim skórę. Ponadto skutecznie neutralizują toksyny, a dzięki obecności pochodnej katechiny ( galusan epigallokatechiny) znacznie ułatwiają odchudzanie.

 

       2.SPO- Skuteczny Poradnik odchudzania: najważniejsze zasady odchudzania bez                efektu jo-jo

Jeśli chcesz stracić na wadze bez szkody dla  zdrowia, stosuj się do przedstawionych zasad;

  • Wyznacz sobie cel- czy to zdrowotny, czy też typowo wizualny- dążenie do celu to świetna motywacja do działania a osiągniecie celu to już kop endorfin mobilizujących do kolejnych wyzwań:)
  • Dopasuj dietę do swojego trybu życia. Posiłki powinny być małe objętościowo, ale częste.  Pamiętaj jedząc częściej ale mniej - chudniesz!
  • Nie podjadaj między posiłkami. Wszystko, co jesz, traktuj jako posiłek. Zamiast podjadania pij wodę, herbatę bez cukru lub jedz świeże warzywa.
  • Nie stosuj diet o małej zawartości kilokalorii, najczęściej to nie zawartość energii, ale częstotliwość jej dostarczania jest stanowi problem.
  • Posiłki jemy powoli. Sygnał o sytości dociera do mózgu dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia posiłku.
  • Znajdź czas na regularną aktywność fizyczną.
  • Spożywaj produkty zdrowe, nieprzetworzone i świeże. Unikaj gotowych dań, produktów typu fast food etc.
  • Gotuj na parze, duś bez dodatku tłuszczu, piecz oraz grilluj na patelni bez dodatku tłuszczu. Unikaj smażenia oraz duszenia z tłuszczem.
  • Pamiętaj o śniadaniu! Posiłek ten powinien być zjedzony w ciągu godziny po przebudzeniu. Śniadanie rozpędza Twój metabolizm na cały dzień.
  • Unikaj słodyczy oraz słodkich i gazowanych napoi. Dostarczają zbędnych kilokalorii, mało składników odżywczych i mogą wpływać niekorzystnie na zdrowie.
  • jedz to, co lubisz, oczywiście z listy produktów sprzyjających  utracie wagi, czy utrzymaniu zdrowej sylwetki

3. SPO- Skuteczny Poradnik odchudzania: Regularna aktywność fizyczna -  przegląd           najlepszych ćwiczeń na zgubienie kalorii i wyrzeźbienie sylwetki.

skuteczny poradnik odchudzania
skeeze / Pixabay

 

Początki najczęściej są trudne, musisz nabyć kondycji i wypracować sobie nawyk, że aktywność fizyczna jest czymś naturalnym. To mięśnie, a nie tabletka  przyśpieszają przemianę materii. Zacznij od małych kroczków -wysiądź przystanek wcześniej i przejdź trasę pieszo, zejdź po schodach zamiast korzystać z windy. Sukces w walce z kilogramami składa się z małych zmian.

Uprawiaj sport, który lubisz -kardio, trampolina, jogging, spacer. Pamiętaj, że każda aktywność fizyczna to pozbycie się zbędnych kalorii.

  1. Ćwiczenia interwałowe - najlepsze spalanie tłuszczu 💪
    Trening interwałowy może przenieść trening i tempo odchudzania na wyższy poziom - to najlepszy rodzaj ćwiczeń dla osób, które chcą w maksymalnie krótkim czasie spalić tkankę tłuszczową. Skuteczność treningu interwałowego jest 3 razy większa niż ćwiczeń kardio wykonywanych w tym samym, jednostajnym tempie.Na początek wybierz rodzaj interesującego cię wysiłku. Jeśli nigdy wcześniej nie trenowałeś w ten sposób, zacznij od najprostszych aktywności – biegania lub jazdy na rowerze. Kolejny krok to wybranie odpowiedniego planu w zależności od swojego stopnia zaawansowania.W miarę robienia postępów, można zwiększać liczbę interwałów. Całkowity czas trwania treningu nie powinien jednak przekraczać 40 minut.

    Podstawową zaletą treningu interwałowego jest to, że przy minimalnym nakładzie czasu daje dużo lepsze efekty w budowaniu kondycji i pozbywaniu się nadwagi, niż jakikolwiek inny rodzaj wysiłku. Największą trudnością w treningu interwałowym jest to, aby zmusić się do dużego wysiłku. Po skończonych ćwiczeniach będziesz spływać potem i z trudem łapać oddech, ale efekty twoich starań przekroczą oczekiwania.

  2. Ćwiczenia fizyczne na świeżym  powietrzu,mobilizują organizm do większego wysiłku  , krew krąży szybciej, a tlen i składniki odżywcze są równomiernie rozprowadzane do każdej komórki ciała. Poprawia się metabolizm i wydalanie toksyn z organizmu. Widać to wyraźnie nawet po spacerze na mrozie - cera odzyskuje blask i promienieje. Tego efektu nie uzyskamy ćwicząc w domu lub na siłowni, dlatego wyjście z domu jest tutaj kluczem do sukcesu.
  3. Trampolina o naprawdę intensywny wysiłek kardio. W godzinę można spalić 600–1200 kcal! 10 minut sesji na trampolinie równa się 30 minutom biegania. Ćwiczenia na trampolinie ujędrniają pośladki, wzmacniają mięśnie nóg i brzucha. Taki trening zwiększa gibkość i koordynację ruchową oraz zmniejsza poziom stresu.

    Dlaczego jeszcze warto ćwiczyć na trampolinie?

    • wzmacnia mięśnie całego ciała i pomaga w kształtowaniu sylwetki;
    • to dobra forma aktywności dla osób odchudzających się; przyspiesza przemianę materii, stymuluje procesy trawienne i przyczynia się do uwalniania toksyn z organizmu;
    • skakanie to dobry trening  kardio– usprawnia krążenie, pomaga w pracy układu sercowo-naczyniowego i dotlenia;
    • zwiększa gibkość i koordynację ruchową;
    • sprawia dużo radości, zmniejsza poziom stresu i odpręża.
  4. Orbitrek -efekt treningów na orbitreku to szybka redukcja tkanki tłuszczowej.Godzina ćwiczeń  pozwala spalić nawet 800 kcal. Orbitrek wpływa pozytywnie na kondycję mięśni, układ krążenia, dotlenia i poprawia samopoczucie.  Angażuje do pracy ponad 90% wszystkich mięśni ciała. Ćwicząc regularnie na orbitreku można liczyć na  szybkie efekty w redukcji tkanki tłuszczowej i poprawienie ogólnej kondycji organizmu.

    • utrata kalorii
    • wymodelowanie sylwetki
    • wzmocnienie mięśni
    • redukcja tłuszczu wokół pasa
    • poprawa wydolności
  5. Pływanie pomaga leczyć zwyrodnienia kręgosłupa, odciąża stawy i buduje mięśnie– pływanie to doskonały sport dla każdego. Pozwala spalić od 400 do 800 kalorii na godzinę. Pływanie i ćwiczenia na basenie świetnie wspomagają odchudzanie. Pływanie na basenie to idealny wysiłek dla siedzących godzinami przed komputerem.

    • spalanie kalorii
    • pobudzenie metabolizmu
    • budowanie masy mięśniowej
    • odpoczynek dla stawów
    • Koryguje wady postawy
    • Pobudza układ krążenia

4.SPO- Skuteczny Poradnik odchudzania: Podsumowanie i rada, jak nie wrócić do                       przeszłości.

Po zakończeniu diety nie powinniśmy nadrabiać zaległości jedząc duże ilości produktów dotychczas zabronionych, na przykład tłustych dań czy słodyczy. Po osiągnięciu wymarzonej wagi należy stopniowo zwiększać ilość spożywanych dziennie kalorii. Najlepiej co miesiąc podnosić ją o 100-200 kcal aż do momentu, gdy osiągniemy liczbę stanowiącą nasze normalne dzienne zapotrzebowanie. Sposobem na utrzymanie masy ciała w ryzach są też ćwiczenia. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy najlepiej aby zmienić swoje nawyki żywieniowe na zawsze. Po co kończyć dietę? Odżywiając się racjonalnie, kontynuując nowe nawyki żywieniowe, utrzymasz wagę, nie doprowadzisz do efektu jojo, będziesz cieszyć się lepszym samopoczuciem i zdrowiem.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *