Pin It
Odchudzanie- najlepsze sposoby, Vademecum 40+. Jak schudnąć po czterdziestce, dieta zgodna z wiekiem

Odchudzanie po czterdziestce – chudnij zgodnie z wiekiem

Odchudzanie po czterdziestce - chudnij zgodnie z wiekiem

 

Jeżeli masz 40 lat i chcesz schudnąć powinnaś bardziej kontrolować, co i ile jesz. Niestety, tempo przemiany materii jest już wolniejsze. Pamiętaj jednak, że nie ma mowy o drakońskiej diecie - zresztą w żadnym wieku nie jest zdrowa.

Chudnij zgodnie ze swoim wiekiem: 40-latka

W przypadku 40-latki, gwałtowne schudnięcie może wyrządzić więcej szkody niż pożytku, np. skóra – już nie tak elastyczna jak dawniej - nie nadąża za twoimi nowymi wymiarami. Najlepsze tempo utraty wagi to 0,5–0,75 kg na tydzień, co osiągniesz, odejmując z codziennego menu 750 kcal.

Oto wskazówki:

  • Podstawą twoich posiłków powinno być białko (ryby, chude mięso, wędliny) i odtłuszczony nabiał (jogurt, biały ser). Przyspiesza ono metabolizm. Nabiał jest też niezbędny w diecie ze względu na obecność wapnia, który chroni przed osteoporozą.
  • Nie zapominaj o warzywach. Im więcej ich będzie na twoim talerzu, tym lepiej. Są niskokaloryczne, bogate w witaminy młodości (A i E) oraz inne antyoksydanty (wit. C, beta-karoten), pomagające spowolnić proces starzenia. Jarzyny to także najlepsze źródło błonnika, niezastąpionego w walce z nadwagą.
  • Koniecznie w planie dnia  uwzględnij aktywność fizyczną. Poświęć na nią chociaż pół godziny przynajmniej 3 razy w tygodniu. Jest niezbędna, ponieważ podkręca metabolizm, lecz także pomaga utrzymać organizm w dobrej formie. Nie znaczy to, że nagle masz intensywnie trenować. Wybierz tę formę ruchu, którą lubisz na tyle, żeby konsekwentnie ją uprawiać. Dobry pomysł to aqua aerobik, nie tylko ćwiczy mięśnie, ale ma również korzystny wpływ na układ krążenia. Jazda na rowerze  pomaga spalić kalorie i rozruszać stawy. Szybki marsz zaś to dobry sposób na dotlenienie organizmu.
  •  Całodzienną dawkę kalorii ogranicz do ok. 1500 kcal, jadaj 4 zbilansowane posiłki w ciągu dnia, a unikniesz napadów wilczego głodu. Najbardziej kaloryczny powinien być obiad, najmniej – kolacja.
  • Podczas odchudzania powinnaś szczególnie zadbać o skórę. Niestety, ze spadkiem poziomu estrogenów powoli traci swoją elastyczność. Dlatego pielęgnuj ją specjalnymi preparatami, które przywrócą jej sprężystość oraz odżywią i nawilżą. Sięgnij też po kosmetyki usprawniające usuwanie tkanki tłuszczowej oraz wody nagromadzonej w tkankach. Nie zapomnij zatroszczyć się o twarz, stosuj kremy korygujące jej owal, a także zwiększające napięcie oraz jędrność skóry.

 

Przykładowy jadłospis dla 40-latki

 

Dzień pierwszy

Dzień pierwszy
Śniadanie:
- 10 dag chudego twarogu,
- Rzodkiewki i szczypiorek,
- 3 łyżki jogurtu.
Drugie śniadanie:
- 1 pomidor
Obiad:
- 15 dag pieczonej piersi z kurczaka albo cielęciny,
- 2 łyżki ryżu,
- Zielona sałata z sosem winegret.
Kolacja:
- Puchar z witaminami
Przepis - 1 duży pęczek rzodkiewek, 1 jabłko, kilka łodyg selera naciowego, 1 czerwona cebula, 1 sałata masłowa, pół pęczka natki pietruszki, sok z jednej cytryny, szczypta soli, mielony pieprz - Warzywa oczyścić, dokładnie umyć, starannie osączyć; rzodkiewki pokroić na plasterki; cebulę i łodygi selera w krążki; natkę pietruszki posiekać; rozdrobnione warzywa włożyć do salaterki, przyprawić, skropić sokiem z cytryny.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com