zgrabna figura

Najlepsze sposoby jak schudnąć zimą⛄️

Najlepsze sposoby jak schudnąć zimą⛄️

 

Obowiązuje przekonanie, że zima to okres, w którym najłatwiej jest przybrać na wadze. czynnikiem sprzyjającym jest aktywność, związana z niskimi temperaturami, a także większy apetyt na jedzenie niż podczas ciepłych dni wiosny i lata. Wydaje się zatem, że nie jest to najlepszy moment na rozpoczęcie diety odchudzającej. Aczkolwiek odwlekanie odchudzania może przynieść negatywne skutki, szczególnie w przypadku dużej nadwagi.

Dieta odchudzająca na zimę

Aby nie przytyć zimą trzeba pilnować tego co jemy oraz ćwiczyć. Dieta zimowa nie powinna drastycznie ograniczać kalorii. Tkanka tłuszczowa jest izolatorem, dlatego kiedy zbliża się okres jesienno-zimowy, organizm chce odłożyć więcej tłuszczu po to, żeby nas ogrzać. To właśnie dlatego jadamy więcej, częściej i bardziej kalorycznie. Po drugie zdecydowanie mniej się ruszamy. A kiedy mamy mniej ruchu, tkanka tłuszczowa natychmiast się odkłada.
Jeśli chcesz temu zapobiec, przede wszystkim zwróć uwagę, jak komponujesz swoje posiłki, i poszukaj alternatywnych form ruchu. Możesz np. jeździć na rowerze stacjonarnym w domu, pojechać na basen bądź ćwiczyć z płytą DVD.

Zimą zaprzyjaźnijmy się z roślinami strączkowymi i pełnoziarnistym pieczywem – ten rodzaj węglowodanów da nam dużo energii, a także żelaza, które zimą ochroni nas przed anemią. Rośliny strączkowe oraz ryby i orzechy dostarczą nam magnezu, który nie tylko przyspiesza metabolizm, ale i wspomaga pracę mózgu.

Szczególnie zalecane produkty

1. Papryka, szpinak, pomidory, brokuły, kalafior

Witamina C - pomaga także w przyswajaniu żelaza. Pomidory są także źródłem witaminy A, chroniącej nasze drogi oddechowe przed zarazkami.

2. Rośliny strączkowe i orzechy
Przemianę węglowodanów wspomoże witamina B, którą znajdziemy właśnie w roślinach strączkowych i orzechach.

3. Ryby, jajka, tran

Dostarczą odpowiedniego poziomu witaminy D w organizmie. Znajdziemy ją w wyżej wymienionych produktach.

4. Oleje roślinne, mleko, zielone warzywa, marchew
Witamina E, dzięki której wzmocnimy naczynia krwionośne, mięśnie i skórę.

 

Jak schudnąć zima- ćwiczenia:

jak schudnać zimą
stevepb / Pixabay

Jak zadbać o sylwetkę zimą?

-Kobiety najchętniej wybierają aerobik. Dzięki tym zajęciom ćwiczą mięśnie, poprawiają sylwetkę. Zima to doskonały czas, by zadbać o ciało przed wakacjami. Najlepiej wykupić miesięczny karnet - w ten sposób zmobilizujesz się do regularnego uczęszczania na zajęcia.

-Tym którym najbardziej zależy na wyrzeźbieniu ciała i popracowaniu nad siłą proponujemy siłownię.

-Kolejnym take zimowym sportem jest basen- rewelacyjnie modeluje sylwetkę i wpływa pozytywnie na nasz kręgosłup. Pływanie należy do tej samej grupy aktywności fizycznej, co bieganie czy jazda na rowerze. Jest treningiem aerobowym, czyli takim, podczas którego mięśnie otrzymują dużą dawkę tlenu niezbędnego do spalania zapasów energii. Dlatego taki rodzaj sportu jest najskuteczniejszy w walce z nadwagą. Pływanie ma też inne zalety – odciąża kręgosłup, angażuje wszystkie grupy mięśni i modeluje sylwetkę.

-Dużą popularnością szczególnie wśród płci pięknej cieszą się łyżwy. Jeśli w pobliżu twojego miejsca zamieszkania jest lodowisko, nie zwlekaj i naucz się jeździć. Figurówki możesz wypożyczyć na miejscu. To doskonały sposób na pozbycie się nadprogramowych kalorii - w trakcie godzinnej jazdy spalamy ich nawet 700! Ten sport ma i inne zalety, bo relaksuje i wzmacnia mięśnie nóg, pośladków, brzucha, pleców, poprawia zmysł równowagi.

-Do tego mamy jeszcze narty - dla niektórych bez wyjazdu na narty zima nie istnieje. Ten szalenie popularny sport ma mnóstwo zalet. Wzmocni każdą grupę mięśni, polepszy koordynację ruchową i wydolność organizmu. Godzina spędzona na stoku to ok. 500 spalonych kalorii, a przecież na godzinie trudno skończyć:)

 

ćwiczenia zimą

 

 

2 thoughts on “Najlepsze sposoby jak schudnąć zimą⛄️

  1. Zimą też trzeba dbać o dużo ruchu i nie zaprzestawać diet, uwielbiam spacerować i minimum raz w tygodniu chodzę na fitness do tego staram się zdrowo odżywiać a dietetyk polecił mi dicopeg 10g który skutecznie reguluje pracę jelit i stosuję go profilaktycznie raz w tygodniu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *