Najlepsze naturalne metody obniżenia cholesterolu - warto już teraz pomyśleć o sercu

Najlepsze naturalne metody obniżenia cholesterolu – warto już teraz pomyśleć o sercu

Najlepsze naturalne metody obniżenia cholesterolu - warto już teraz pomyśleć o sercu.

 

Powszechnie wiadomo, że wysoki cholesterol we krwi może doprowadzić do powstawania niebezpiecznych zakrzepów, które są przyczyną zawału czy udaru . Najnowsze badania pokazują, że nagromadzenie tych tłuszczów w naczyniach krwionośnych nie pojawia się z dnia na dzień, proces ten trwa latami.

W związku z tym, że lepiej zapobiegać niż leczyć dlatego największe znaczenie w obniżeniu stężenia cholesterolu we krwi ma właściwe odżywianie się oraz wysiłek fizyczny. Zastosowanie w praktyce prezentowanych rad pomoże w sposób naturalny zmniejszyć ilość „złego” i zwiększyć ilość „dobrego” cholesterolu oraz „odmłodzić” twoje serce zmniejszając ryzyko miażdżycy.

Wysiłek fizyczny

Wysiłek fizyczny jest jedną z niewielu rzeczy, które mogą podnieść stężenie „dobrego” cholesterolu HDL, przy jednoczesnym obniżeniu „złego” LDL. Ćwicz codziennie lub co najmniej co drugi dzień po minimum 30 minut. Taki regularnie podejmowany wysiłek wpłynie na zrzucenie zbędnych kilogramów i korzystne zmiany nie tylko cholesterolu. Powinien to być nawyk, który utrzymasz do końca życia. Dobroczynne działanie wysiłku fizycznego nie ogranicza się do zapobiegania chorobom serca, mózgu i nowotworom, ale pomaga również przeciwdziałać plagom współczesnej cywilizacji takim, jak otyłość, depresja, choroba Alzhaimera. Poprawia nastrój i działa przeciwdepresyjnie poprzez wydzielane w trakcie wysiłku serotoniny i endorfin, zwanych potocznie hormonami szczęścia. Najlepszy rodzaj wysiłku to taki, który jest dostosowany do  aktualnej kondycji fizycznej i powinien być on modyfikowany wraz z nią. Na początek można zacząć od Nordic Walking, zwykłego spaceru następnie  – marszobieg, jazda na rowerze, pływanie, siłownia, gry zespołowe czy aerobik.

Ryby i kwasy omega 3

Jedząc ryby możesz zachować zdrowsze serce, z powodu zawartych w nich kwasów tłuszczowych omega 3, które obniżają ciśnienie krwi i ryzyko rozwoju blaszki miażdżycowej oraz wykazują działanie antyarytmiczne.
Aby uniknąć dodawania niezdrowych tłuszczów, rybę powinno się upiec w piekarniku, na przykład w foli aluminiowej, lub na grillu, albo ugotować na parze z ziołami.
Co zrobić jeśli ktoś nie lubi ryb i nie jest w stanie przekonać się do nich? Należy wtedy do codziennej diety dołączyć siemię lniane, olej lniany lub stosować suplementy zawierające kwasy tłuszczowe omega 3.

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek zawiera zestaw antyutleniaczy, które mogą obniżyć stężenie „złego” cholesterolu LDL, nie obniżając jednocześnie stężenia „dobrego” cholesterolu HDL. Powinna to być oliwa extra virgin, czyli z pierwszego tłoczenia na zimno.
Zjadaj codziennie 2-4 łyżek stołowych oliwy używając jej do: sosu vinegrette (najlepiej z czosnkiem) dodawanego do sałatek, polewania warzyw, smażenia w niskich temperaturach lub duszenia chudego mięsa i warzyw, marynat. Polecane jest również używanie oliwy do nawilżania pieczywa w zamian za masło a w szczególności za margarynę.

Błonnik

Błonnik zapobiega przedostawaniu się cholesterolu z jelita do krwi, pomagając obniżyć cholesterol całkowity i LDL. Zawierają go takie produkty, jak na przykład: owsianka, jęczmień i płatki jęczmienne, suszone śliwki, fasola, gruszki i jabłka ze skórką, bakłażan. Półtorej filiżanki płatków owsianych lub jęczmiennych zawiera około 6 g rozpuszczalnego błonnika. Dodając do nich starte jabłko lub utartego banana możemy uzyskać dzienną zalecaną porcję 10 g błonnika.

Czosnek, cebula, szczypior

Warzywa te należą do prebiotyków - symulują wzrost bakterii probiotycznych w jelitach oraz wykazują działanie przeciwzapalne. Pomagają w sposób naturalny obniżyć cholesterol i cukier we krwi. Używaj ich w codziennej diecie, najlepiej z dodatkiem oliwy z oliwek.

Orzechy włoskie, laskowe i migdały

Orzechy, w największym stopniu te wymienione powyżej, ale również orzeszki ziemne, są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Redukują dzięki temu stężenie cholesterolu we krwi i utrzymują równowagę w naczyniach krwionośnych.

Prawidłowa flora bakteryjna jelit oraz dobra kwaśność soku żołądkowego

Spożywaj produkty zawierające żywe kultury bakterii Lactobacillus.  Bardzo dobrym wyborem który wpływa korzystnie na florę bakteryjną jelit są kiszonki, np. kiszona kapusta i sok z niej oraz kiszone ogórki. Są one szczególnie ważne dla osób stosujących często leki przeciw zgadze lub antybiotyki.

Czerwone wino

Mała dawka czerwonego wina do posiłku co 2-gi dzień pomaga podwyższyć „dobry” cholesterol HDL dzięki zawartości polifenoli. Zawarte w winie polifenole hamują procesy zapalne w naczyniach krwionośnych, zwiększają ich rozkurcz, hamują powstawanie zakrzepów, a dzięki temu wszystkiemu usprawniają przepływ krwi i zaopatrywanie serca w tlen.

Reasumując poza zdrową dietą, bardzo ważny jest zdrowy styl życia czyli zero nikotyny,j prawidłową masa ciała,  dobre relacje z innymi ludźmi, relaks i wysypianie się.

Dodaj komentarz