Co najlepiej spala tłuszcz - spis pogromców fałdek na brzuchu

Co najlepiej spala tłuszcz – spis pogromców fałdek na brzuchu

Co najlepiej spala tłuszcz - spis pogromców fałdek na brzuchu

Piperyna, katechiny, kwas galusowy - nazwy tych substancji brzmią obco nieprawdaż? Łączy je jedna cecha - są niezwykle skutecznymi pogromcami tłuszczu i można je znaleźć  w naszym codziennym pożywieniu.

Sposób na płaski brzuch i szczupłą talię oczywiście ćwiczenia i dieta: dużo warzyw, produktów bogatych w błonnik oraz substancje, dzięki którym dieta i ćwiczenia stają się o wiele bardziej skuteczne. Nie trzeba ich szukać w aptekach czy sklepach z odżywkami dla sportowców. Znajdziemy je w kuchni.

  • Kwas linolowy

    Występuje w oliwie z oliwek, mleku,  i jego przetworach, a także w oleju lnianym.  Ten związek to swego rodzaju fenomen: jedyny kwas tłuszczowy typu trans występujący naturalnie. Hamuje odkładanie się tłuszczu, powoduje zmniejszenie objętości komórek tłuszczowych, do tego wzmacnia mięśnie. Pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu krążenia, oddalając widmo jego chorób, nawilża i odżywia skórę, tak od zewnątrz, jak i od wewnątrz.

  • Kwas galusowy

    Znajdziesz go np. w czerwonej herbacie. Ogranicza wchłanianie tłuszczu, a jednocześnie zwiększa jego wydalanie. Zbadano także, że kwas galusowy ma wpływ na gospodarkę insulinową organizmu, dobrze reguluje poziom cukru.

    najlepsza dieta na fałdki na brzuchu

  • Piperyna - naturalna

    Znajduje się m.in. w czarnym pieprzu.  Przyspiesza zarówno wytwarzanie ciepła, podczas którego organizm spala kalorie jak i   spalanie tłuszczów. Ostatnie badania wykazały, że piperyna blokuje również powstawanie komórek tłuszczowych.

  • Kwercetyna

    Znajduje się m.in. w cebuli, jarmużu, winogronach, czosnku czy brokułach. Pobudza lipolizę, dodatkowo ogranicza odkładanie się tłuszczu i hamuje  pęcznienie nowych komórek tłuszczowych.

  • Kwas chlorogenowy

    Znajduje się  w zielonej kawie, pokrzywie, karczochach i w owocach kakaowca . Substancja hamująca wchłanianie glukozy w jelitach. Okazuje się, że kwas chlorogenowy zmniejsza wchłanianie cukru, dzięki czemu wpływa na szybką i skuteczną redukcję kilogramów oraz chroni przed cukrzycą.

  • Kapsaicyna

    Znajduje się w papryczkach chili i pieprzu cayenne. Zwiększa wytwarzanie ciepła w ciele, dzięki temu podkręca metabolizm, a co za tym idzie – zmusza organizm do sięgnięcia po rezerwy energetyczne zgromadzone w tkance tłuszczowej. Dodatkowo okazało się, że kapsaicyna „zabija” komórki tłuszczowe.

  • Katechiny

    Bogatym źródłem jest zielona herbata. Przyspieszają spalanie tłuszczu, zwłaszcza podczas wysiłku. Co istotne, spalają tłuszcz znajdujący się w obrębie brzucha.

  • L-karnityna

    Znajduje się w czerwonym mięsie, nabiale i awokado. Odpowiada za transport kwasów tłuszczowych i zamianę ich w energię. Zapobiega odkładaniu się tłuszczu w tkankach pod skórą.

  •  Błonnik

    Groch, fasola, ciecierzyca, soja, bób cechują się wysoką zawartością błonnika regulującego pracę układu pokarmowego i na długo zapewniającego uczycie sytości. Mają sporo białka i przeciwutleniaczy, witamin oraz biopierwiastków, np. żelazo, kwas foliowy, witaminę C, PP, potas, cynk, witaminy z grupy B. Obecne w nich związki przyśpieszają tempo przemiany materii, obniżają poziom „złego” cholesterolu we krwi, zapobiegają różnych chorobom (m.in. nowotworom, schorzeniom serca czy naczyń krwionośnych). Wspomniana witamina PP bierze udział w metabolizmie węglowodanów i kwasów tłuszczowych.

 

 

Dodaj komentarz