Pin It

Naturalne sposoby spalania tłuszczu prosto z kuchni

Naturalne sposoby spalania tłuszczu, prosto z kuchni

Każdy, kto choć raz chciał zrzucić kilka zbędnych kilogramów, wie jaka to droga przez mękę. Okazuje się jednak, że istnieje  sposób, który daje bardzo dobre rezultaty, jednocześnie korzystnie wpływając na nasze zdrowie. Ten magiczny preparat to zwykły kmin rzymski więc zamiast łykać suplementy, sięgnij po przyprawy. Naukowcy wykazali, że kmin rzymski pomaga w spalaniu tłuszczu.

Wystarczy jedna łyżeczka kuminu dziennie, by schudnąć i w naturalny sposób obniżyć poziom cholesterolu. Przyprawa ta ma pieprzny smak , który dodaje ciepły, orzechowy posmak potrawom i jest podstawowym składnikiem dań kuchni indyjskiej, meksykańskiej oraz Północnej Afryki.

Ludzie używają tej przyprawy na całym świecie od wieków. Początki przyprawy sięgają  Egiptu  jest idealnym uzupełnieniem curry i sproszkowanej papryczki chilli. Kmin rzymski jest zdrową i mocną przyprawą, która spotęguje walory smakowe potrawy, a przy okazji pomoże  spalić  dodatkowe kilogramy.

Odchudzające właściwości kminu rzymskiego zostały udowodnione podczas badania przeprowadzonego w 2015 roku. Naukowcy podzielili losowo 88 badanych otyłych kobiet na dwie grupy. Przez 3 miesiące obie grupy były pod opieką dietetyków i zmniejszyły dzienną dawkę przyjmowanych kalorii o 500. Dodatkowo przedstawicielkom jednej z tych grup podawano 1 łyżeczkę sproszkowanego kminu rzymskiego zmieszanego z 150g jogurtu naturalnego. Grupa kontrolna przyjmowała tę samą ilość jogurtu, ale bez dodatku kminu.

Po upływie trzech miesięcy kobiety przyjmujące kmin straciły na wadze średnio o 1,3 kg więcej, niż te z grupy kontrolnej, łącznie chudnąc przez ten czas aż 6 kg! Dodatkowo ilość tkanki tłuszczowej zmniejszyła się u nich o 15%, czyli 3 razy więcej, niż w grupie kontrolnej, w której spadek ten wynosił zaledwie 5%. Naukowcy zdeklarowali, że poświęcą więcej uwagi tej przyprawie, ponieważ wyniki są zaskakująco pozytywne.

Na tym jednak nie koniec zalet regularnego spożywania kminu . U uczestników, którzy jedli łyżeczkę przyprawy dziennie, poziom trójglicerydów spadł o 23 punkty (u pozostałych o 5 punktów). Zmniejszył się również poziom złego cholesterolu . Podsumowując, konsumenci  kminu spalili więcej kalorii dodając przyprawę do swojej diety. Najlepszą informacją jest jednak to, że kmin wpłynął także na ich zdrowie, zmniejszając ryzyko chorób serca i otyłość.

Gdzie używać kmin rzymski

  • dodawaj kmin do swoich ulubionych zup, gulaszu, ryżu, fasoli lub soczewicy
  • przyprawa doskonale smakuje  ze słodkimi ziemniakami, marchewką, dynią
  • możesz dodać kmin, do marynowania, sosów sałatkowych i majonezu
  • możesz go także użyć przygotowując potrawy mięsne- pieczenie, bitki etc.
  • przyprawić jajecznice przed przygotowaniem
  • kupić gotową herbatę z kminu lub zrobić własny domowy napar herbaciany, wystarczy zagotować nasiona i namaczać je przez 10 minut
Reasumując nie od dziś eksperci  twierdzą, że przyprawy mogą przyspieszać metabolizm, jak również dzięki zawartości fitosteroli mogą hamować absorpcję złogów wapniowych  w organizmie tętnicach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.