Odchudzanie- najlepsze sposoby, Vademecum 40+. Jak schudnąć po czterdziestce, dieta zgodna z wiekiem

Jak szybciej spalić tłuszcz nie tylko na brzuchu

Jak szybciej spalić tłuszcz nie tylko na brzuchu

Jak pobudzić spalanie tłuszczu - najlepsze sposoby - Dieta i fitness - Odchudzanie

1. Odżywiaj się regularnie

Jedz 5 posiłków dziennie, co 3 godziny, zawsze o stałych porach. Badania wykazały, że osoby które dostarczają organizmowi 1100 kalorii dziennie w dwóch posiłkach, chudną wolniej, niż te, które tę samą ilość kalorii rozkładają na 4-5 posiłków. Pomiędzy posiłkami nie podjadaj – dozwolona jest tylko woda i herbata.

2. Uważaj na głód i kortyzol

Jeżeli przez wiele godzin nie dostarczasz organizmowi energii, przestawia się na tryb oszczędzania. Dostaje sygnał, że może mu nie wystarczyć energii, rozpoczyna więc magazynowanie paliwa w postaci tłuszczu. Poza tym, kiedy jesteś głodna, wydziela się kortyzol – hormon, który powoduje obniżenie zdolności organizmu do spalania tłuszczu.

3. Podkręć termogenezę

Po zjedzeniu posiłku i po treningu w organizmie wytwarzane jest ciepło. Przyspiesza się bicie serca, podnosi się ciśnienie, organizm zużywa energię. Zjawisko to nazywa się termogenezą. Jeśli ją podkręcisz, szybciej spalisz tkankę tłuszczową. Jak to zrobić? Jedz białko – żeby je strawić, organizm musi wykonać największą pracę.

4. Ćwicz co najmniej przez 30 minut

Nic nie przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej tak dobrze, jak ruch. Najlepsze są ćwiczenia aerobowe, długotrwałe i interwałowe, które angażują wiele mięśni – np. aerobik, jazda na rowerze, bieganie. Ważne jest, żeby trening trwał ponad 30 minut. Na początku mięśnie spalają glikogen, dopiero po 30 minutach zaczynają czerpać energię ze zmagazynowanego w ciele tłuszczu.

 

5. Spalaj tłuszcz, nie mięśnie

Jeśli intensywnie ćwiczysz, a stosujesz niewłaściwą dietę, zamiast tłuszczu możesz spalać mięśnie. Aby temu zapobiec, 2 godziny przed treningiem zjedz posiłek, który w 80% będzie się składał z białka i w 20% z węglowodanów. Białko i węglowodany hamują rozpad mięśni podczas pracy. Podobny posiłek zjedz godzinę po treningu.

Źródło: Jak pobudzić spalanie tłuszczu - najlepsze sposoby - Dieta i fitness - Odchudzanie - Polki.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *