Vademecum 40+. Jak schudnąć po czterdziestce, dieta zgodna z wiekiem, zgrabna figura

Jak schudnąć po czterdziestce?

Jak schudnąć po czterdziestce?

Gdy jesteś starsza, chudniesz wolniej. Smutne, ale prawdziwe. Jest też dobra wiadomość-  szczupła sylwetka jest wciąż w twoim zasięgu.

1. Nie stosuj diety cud- nie istnieje.

Cudów nie ma wiec dieta cud też nie istnieje. Jem i tyje- dodatkowe kilogramy przybywały nam stopniowo, dlatego pozbywamy się ich także stopniowo. Nagły spadek wagi gwarantuje efekt jo-jo.

dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaCzego tyje.
Dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaczego tyje.

2. Postaw na odpowiednie menu

Odpowiednie menu sprawi, że nie będziesz głodna i w złych humorze.  Organizm potrzebuje wszystkich składników, ale w nieco mniejszej ilości, dlatego decydując się na źle zbilansowaną dietę zmniejszamy szanse powodzenia odchudzania. W celu dobrania odpowiedniej diety oraz przeliczania ilości zjadanych dziennie kalorii mogą Ci  pomóc aplikacje na telefon które policzą ile zjadłaś i czy jeszcze możesz.

Jak schudnąć po czterdziestce?
Jak schudnąć po czterdziestce?

3. Jedz regularnie

Jeśli dostarczamy organizmowi regularnie, o tej samej porze i w odpowiedniej ilości (nie za dużo!) składników odżywczych, nie musi odkładać na „czarną godzinę”. Nie jest też przeciążony ilością, której nie jest w stanie spożytkować na bieżące potrzeby energetyczne. Efekt – nic nie magazynuje w postaci wałeczków tłuszczu na brzuchu, pośladkach czy udach. Jeśli tę prostą zasadę wprowadzisz w życie Twoje niechciane zapasy  powoli zaczną topnieć podkreślam powoli ale systematycznie i wtedy bez efektu jo-jo.

Dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaczego tyje.

4. Nie rób nic za wszelką cenę

Nie waż i nie mierz się codziennie. Efekty przyjdą z czasem, jeśli będziemy trzymać się diety. Dzięki temu jednocześnie przyzwyczaisz się do nowego stylu życia, a waga sama zacznie spadać.

Dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaczego tyje.
Dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaczego tyje.

5. Suplementy diety- czasami warto.

Jeśli zmniejszenie porcji posiłków okazuje się dla nas przeszkodą nie do pokonania, warto wspomóc się suplementami diety, który zmniejszy apetyt lub odbierze chęć na słodycze. Nie mówimy tu o "cudownych" pastylkach bądź koktajlach na odchudzanie- chodzi i odpowiedni dobór składników mineralnych i witamin np  chromu w celu obnażenia np chęci na słodycze.

Dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaczego tyje.
Dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaczego tyje.

6. Ćwicz - bez pracy nie ma kołaczy

Wkroczenie w czwartą dekadę życia wiąże się ze spowolnieniem metabolizmu, utratą tkanki mięśniowej na rzecz tłuszczowej. Aby przeciwdziałać tym przejawom starzenia się organizmu, warto dbać o dobrą kondycję fizyczną. Ćwiczenia kardio, interwały, trampolina, orbitrek. pływanie - każda z nas  znajdzie coś dla siebie- bez aktywności fizycznej organizm sobie nie poradzi.

Dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaczego tyje.
Dieta, Utrzymanie wagi, odchudzanie, porady żywieniowe- VademeCum CzterdzieStolatki- dlaczego tyje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *