Pin It

Jak schudnąć a przynajmniej nie przytyć zimą – zima bez JOJO

Jak schudnąć a przynajmniej nie przytyć zimą -poradnik przetrwania bez dodatkowych kilogramów. Zima bez JOJO

 

Zima to trudny czas dla naszego organizmu. Za oknem mróz, często śnieg i słońce daleko na horyzoncie. Mamy gorszy nastrój, często przez uaktywnione wirusy i bakterie zdecydowanie osłabiony organizm.  Aby walczyć z tymi wszystkimi przeciwnościami aury i organizmu należy odpowiednio zbilansować dietę odchudzającą.

Zimowa dieta nie powinna być restrykcyjna. Zimą nieco przybieramy na wadze - za pomocą dodatkowych 1-2 kilogramów organizm chce się zabezpieczyć przed chłodem. Gorzej, gdy na dwóch kilogramach się nie kończy.

Zimą wzrasta apetyt -na wszystko

W czasie mroźnych miesięcy apetyt zwykle aż nadto nam dopisuje. Ciągnie nas do słodkich przekąsek, czekolady, ciast i tłustych, ciężkich potraw. Wzrasta nasze zapotrzebowanie energetyczne - organizm musi bowiem utrzymać stałą temperaturę ciała, nawet gdy na dworze temperatura spada mocno poniżej zera a to nie lada wyzwanie. Wytwarzanie ciepła jest bardzo energochłonnym procesem. Trzeba zmobilizować wszystkie siły, uruchomić rezerwy i przetworzyć energię z pokarmów na ciepło, które posłuży do ogrzania organizmu. Jeśli nie chcemy  przytyć, musimy okazywać silną wolę i nieco poskromić apetyt.

odchudzanie zimą

jill111 / Pixabay

Dieta na zimę

Zimowa dieta powinna dostarczać większych ilości witamin i minerałów, gdyż to one chronią chroniącą nas przed  bakteriami i wirusami.  Jadłospis w głównej mierze powinien składać się w białka i węglowodanów. Białka służą do budowy struktur organizmu, chronią przed uszkodzeniami i pozwalając na regenerację komórek. Węglowodany złożone stanowią źródło bardzo cennej energii, uwalnianej w sposób systematyczny i stopniowy.  Aby nie przybyło nam kilogramów, należy unikać z tłustych mięs, frytek, fast foodów i słodyczy.  W zimowej diecie pożądane są tłuszcze roślinne z nasion i orzechów (oliwa z oliwek, olej rzepakowy, sojowy, z pestek winogron). Zdrowa dieta musi także zawierać dużą ilość świeżych owoców i warzyw. Poranki najlepiej rozpoczynać od ciepłego posiłku. Śniadanie powinno być wartościowe i sycące.

Skuteczne odchudzanie zimą - ćwicz i chudnij

Ćwiczenia fizyczne na świeżym zimnym powietrzu,mobilizują organizm do większego wysiłku  , krew krąży szybciej, a tlen i składniki odżywcze są równomiernie rozprowadzane do każdej komórki ciała. Poprawia się metabolizm i wydalanie toksyn z organizmu. Widać to wyraźnie nawet po spacerze na mrozie - cera odzyskuje blask i promienieje. Tego efektu nie uzyskamy ćwicząc w domu lub na siłowni, dlatego wyjście z domu jest tutaj kluczem do sukcesu. Jeśli nie lubimy chłodu- a wieczory są długie i trzeba je jakoś zagospodarować warto wybrać się na basen - jest to idealne ćwiczenie zarówno  na poprawę naszej kondycji jak i na zrzucenie zbędnych kilogramów.

Jedynym mankamentem ćwiczeń na zewnątrz zimą jest SMOG - warto o tym pamiętać i zaopatrzyć się w maskę bądź chustę antysmogową -polecamy polskiego producenta SMOGAmaska na smog.

 

 

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.