Pin It

Jak poprawić metabolizm po 40 – 10 sposobów na szybkie trawienie

Czy można poprawić metabolizm po 40- można- 10 sposobów na przyspieszenie trawienia

W tym wieku twoje ciało zaczyna tracić masę mięśniową, która ma duże znaczenie dla metabolizmu. Spadek masy mięśniowej zaczyna się około 40 i gwałtownie przyspiesza około 50 co robić aby ten spadek mięśni był jak najmniejszy?

1 Ćwiczenia fizyczne

  • ćwiczenia  z ciężarkami trzy razy w tygodniu, trening interwałowy, trening kardio (spacer, jogging, bieg)

2. Jedz często, ale mniej

  • Najlepiej  pięć lub sześć mniejszych posiłków dziennie, lub zjeść coś, co trzy godziny. Jeżeli będziesz jeść często twój organizm będzie cały czas dobrze odżywiony i metabolizm pozostanie na wysokim poziomie. Aby metabolizm działał poprawnie musisz pozostawić odpowiedni odstęp czasowy między posiłkami – około 3 godziny.

3.Unikaj diety niskokalorycznej szczególnie w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi

  • Zgodnie z zasadami żywieniowymi nigdy nie powinniśmy schodzić poniżej 1200 kalorii na dzień. Jeżeli organizm nie będzie dostawał odpowiedniej ilości kalorii przejdzie w tryb głodu, w którym następuje spowolnienie metabolizmu. Po powrocie do normalnego jedzenia, problemy z metabolizmem mogą być jeszcze większe.

4.Trenuj ze znajomym by dawał ci wsparcie.

  • Nie masz ochoty na ćwiczenia- umów się ze znajomym na basen- a skoro się już umówiłeś nawet jeśli ci się nie chce trudniej jest odmówić drugiej osobie i zostawić ją "na lodzie"

5.Jedź śniadanie

  • Śniadanie powinno stać się najważniejszym posiłkiem dnia zwłaszcza dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Badania wykazały, że regularne spożywanie śniadań ma pozytywny wpływ na utrzymanie prawidłowej masy ciała. Pobudza metabolizm po całej nocy odpoczynku. Śniadanie pomaga kontrolować uczucie głodu w ciągu całego dnia i zmniejsza prawdopodobieństwo późniejszego przejadania się

6.Pikantna żywność

  • Dodawanie ostrych przypraw do jedzenia bardzo poprawia twój metabolizm, czyli proces trawienia jest o wiele szybszy nawet o 20%

7.Codziennie pij przynajmniej litr zimnej wody mineralnej (niegazowanej)

  • Zimną wodę organizm potrzebuje dodatkowo rozgrzać, spala  przy tym dodatkowe kalorie. Badania naukowe dowodzą, że po spożyciu 0,5 litra (2 szklanek) wody w 10 minut, metabolizm zwiększa się aż o 30%.

8. Jedz błonnik- poprawia perystaltykę jelit

  •  Pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane górskie, kasze, razowe makarony, warzywa i owoce. Produkty te zawierają witaminy z grupy B niezbędne do wytwarzania enzymów trawiennych oraz błonnik regulujący trawienie.

9.Przygotuj sobie napój podkręcający metabolizm

  •  Pół szklanki wody, sok z 1 cytryny, pół łyżeczki pieprzu cayenne, szczypta imbiru, łyżka octu jabłkowego -tego typu napoje zawierają składniki które pite na czczo podkręcą metabolizm warto sięgnąć codziennie rano.

10.Postaw na naturalne wspomagacze

  • Chrom pomaga stabilizować poziom cukru we krwi, zmniejszając również apetyt na słodycze. Magnez uaktywnia enzymy uczestniczące w przerabianiu tłuszczów i węglowodanów w energię. Wapń reguluje pracę układu nerwowego. Dieta bogata w te 3 składniki może pobudzać metabolizm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.