Pin It

Diety odchudzające- przegląd diet 2017 roku

Diety odchudzające- przegląd diet 2017 roku

Sposób na zachowanie zdrowia i zredukowanie bądź utrzymanie masy ciała jest wciąż ten sam- odpowiednie skomponowane posiłki a do tego oczywiście aktywność fizyczna-  na przykład rekomendowane przez nas zestawy ćwiczeń.  

Pierwszą rzeczą , którą musi wziąć pod uwagę osoba, która chce stracić na wadze, jest to, że żadna z diet  odchudzających nie jest dietą cud. Wymagają one nadzwyczajnego poświęcenia i silnej woli. Istnieje nieskończona ilość diet odchudzających. Najlepszą dietą jest ta, którą uda nam się wdrożyć i praktykować przed długi czas.

Przedstawiamy przegląd diet  roku 2017 wraz z niewielkim opisem 

 

Dieta ketogeniczna  dieta wysokotłuszczowa i niskowęglowodanowa,  zaleca dostarczanie 10 procent energii z węglowodanów, 20 procent z białka i 70 procent z tłuszczu. Diety ketogeniczne stają się bardzo modne, ponieważ pozwalają na łatwiejsze pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej, wpływają korzystnie na stan zdrowia, uregulowanie poziomu glukozy we krwi.  Trzeba  pamiętać, że dieta ketogeniczna jest bardzo restrykcyjna, a nieumiejętnie stosowana może prowadzić do kwasicy ketonowej.

Dieta FODMAP menu dietetyczne, które zostało stworzone w celu leczenia problemów z przewodem pokarmowym, zespołu jelita drażliwego, uporczywych bólów brzucha, wzdęć, zaparć lub biegunek. Opiera się na zasadzie minimalizacji przyjmowania łatwo fermentujących węglowodanów, które z kolei są pożywką dla bakterii zasiedlających przewód pokarmowy. Otóż dieta zakłada bardzo niskie spożycie produktów zawierających fruktozę, laktozę, fruktany, alkohole  oraz sztuczne substancje słodzące.

dieta odchudzająca

dieta

Dieta dr Dąbrowskiej składa się z dwóch etapów – pierwszy to lecznicza głodówka trwająca kilka-kilkadziesiąt dni, drugi- zdrowa, zbilansowana dieta oparta na produktach nisko przetworzonych. Należy  żywić się warzywami  takimi jak korzeniowe (np. marchew, pietruszka, seler, buraki), kapustne (np. kapusta, kalafior, brokuł), cebulowe (np. cebula, por, czosnek), dyniowate (np. dynia, ogórek), psiankowate (pomidor, papryka), liściaste (sałata, natka pietruszki, zioła). Dopuszczane są również niskocukrowe owoce jak jabłka, grejpfruty, cytryny.

Dieta makrobiotyczna makrobiotyczne menu jest bogate w błonnik, witaminy oraz cenne minerały, skutecznie wspomagające układ trawienny. Zboża powinny stanowić aż 60% codziennego pożywienia, podczas gdy w pozostałych 40% mają znajdować się owoce, warzywa, ryby i chude mięso. Celem tej diety jest usprawnienie przemiany materii i ograniczenie spożywania cukru oraz tłuszczu.

 

Dieta Mind Ten sposób odżywiania się wytycza pięć grup produktów, które codziennie powinny znaleźć się na talerzu. Należą do nich warzywa, owoce, węglowodany złożone, orzechy oraz białe mięso. Za to niewskazane jest czerwone mięso, masło, sery, słodycze, produkty przetworzone i fast foody. Kluczem do schudnięcia na tej diecie jest przestrzeganie odpowiednich proporcji.

Dieta śródziemnomorska składa się ze świeżych warzyw, owoców, strączków, dzikich ryb, orzechów, nasion lub produktów z pełnego ziarna. W takim jadłospisie przeważają sałaty i posiłki przyrządzone na oliwie. Za to nie ma w nim miejsca na przetworzone składniki, czerwone mięso czy cukier! Ten sposób odżywiania  zmniejsza poziom złego cholesterolu oraz wysokie ciśnienie, a przy tym wspomaga odchudzanie.  Dużą rolę w diecie odgrywa oliwa z oliwek. Cenny, roślinny tłuszcz przyśpiesza metabolizm oraz na długo zaspokaja apetyt.

 

 

Podsumowując zdrowe odchudzanie wymaga przede wszystkim cierpliwości. Nowe, cudowne diety odchudzające pojawiają się w każdym sezonie, pamiętajmy jednak, że nie ma magicznych potraw ani zestawów pokarmów, dzięki którym schudniesz bez wyrzeczeń. Jedyne, co skutkuje to ograniczenie ilości spożywanych kalorii oraz aktywność fizyczna i zanim zaczniemy szaleć z kolejną z nowych diet miejmy to na uwadze.

 

 

 

 

 

1 komentarz

  1. Odpowiedz

    Należy pamiętać, że diety ketogeniczna i FODMAP zostały opracowane głównie w celu zmniejszenia dolegliwości chorobowych, a nie jako diety odchudzające 🙂
    Pierwszy raz czytam o Diecie Mind, dzięki za informacje 🙂
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.