Pin It

Dekalog odchudzania – jak skutecznie schudnąć i utrzymać wagę

Dekalog odchudzania - jak skutecznie schudnąć i utrzymać wagę

Zamiast ciągle powtarzać - muszę schudnąć, nie mogę schudnąć- zacznij działać- samo nie przyjedzie i się nie zrobi.

1. Ustal  sobie plan odchudzania i systematycznie go realizuj. Bez precyzyjnego harmonogramu, twardych zasad i dyscypliny nawet największemu twardzielowi nie uda się pozbyć zbędnych kilogramów i co ważniejsze, utrzymać efekt.

2.Koniec z jedzeniem do syta. Musisz zawsze zostawiać pewien niedosyt, jesz to, co lubisz, tylko w mniejszych ilościach.
2. Jedz zdrową i nisko przetworzoną żywność dostarczasz do organizmu niezbędne minerały, mikroskładniki oraz sporą dawkę błonnika.
3. Poranny posiłek powinien być podstawą każdego dnia. Dostarcza organizmowi energię i dobry poziom cukru na początek dnia. Dzięki niemu znika potrzeba  podjadania słodyczy i nie zjesz zbyt obfitego lunchu

4. Zbyt długie przerwy między posiłkami sprawiają, że zjadamy więcej wieczorem. Zmień pory i proporcje - zamiast dwóch dużych posiłków staraj się jeść 4-5 razy dziennie, co 3,5-4 h , a ostatni (lekki) posiłek zjedz mniej więcej 3 godz. przed snem.
5. Wiesz co jesz. Gdy jesz, nie czytaj, nie oglądaj telewizji, nie siedź przed ekranem komputera, a nawet ogranicz konwersacje. Skup się na tym, co masz na talerzu. Wyjdzie na zdrowie i zjesz mniej.

6. Dla prawidłowego funkcjonowania organizm potrzebuje minimum 1,5-2 l płynów dziennie. Najzdrowsze są woda mineralna i ziołowe herbaty, które dodatkowo podkręcają metabolizm. Bogatym źródłem wody są też warzywa. unikaj napojów kolorowych oraz energetyków- to bomy kaloryczne.

7. Ogranicz tłuszcze, zwłaszcza zwierzęce: jadaj mniej mięsa, żółte pełnotłuste sery zastąp niskotłuszczowymi.

8. Chudnij stopniowo- im szybsza utrata kilogramów, tym większe prawdopodobieństwo efektu jojo. Za bezpieczne uważa się chudnięcie od 0,5 kg do 1 kg tygodniowo.

9. Zacznij się więcej ruszać. Aby schudnąć, zdecyduj się np. na trening interwałowy, który dzięki zmianom intensywności i poziomu tętna przyspiesza przemianę materii, a organizm spala tłuszcz jeszcze długo po jego zakończeniu. Opcją dla zabieganych jest Tabata - bardzo intensywny, bardzo krótki (trwa zaledwie 4 minuty) i wygodny trening, który nakręca metabolizm i powoduje spalanie tkanki tłuszczowej.

10. Nagradzaj się!.Raz w tygodniu zrób sobie dzień wolny od diety. Nie zaszkodzi a poprawi samopoczucie.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.