Pin It

Ćwiczenia odchudzające z ręcznikiem – metoda Fukutsudzi

Ćwiczenie odchudzające z ręcznikiem - metoda Fukutsudzi

japoński sposób na płaski brzuch i proste plecy w zaledwie 5 minut

mohamed1982eg / Pixabay

Szybkie i skuteczne odchudzanie - japoński sposób na płaski brzuch i proste plecy w zaledwie 5 minut.

Opracował ją japoński fizjoterapeuta Toshiki Fukutsudzi. Ma  przeciwdziałać bólom kręgosłupa oraz likwidować związaną z tym otyłość brzuszną. Do wykonania ćwiczenia wystarczy zwykły ręcznik i kawałek wolnego miejsca. Nie jest ono ani męczące, ani trudne – może wykonać je każdy, u kogo lekarz nie stwierdził poważnych wad kręgosłupa.
Fukutsudzi od ponad 20 lat zajmuje się problemami miednicy. W trakcie swojej praktyki zauważył zależność między ułożeniem kości udowej w stosunku do miednicy a otyłością brzuszną, dlatego stworzył ćwiczenie skoncentrowane na prawidłowym ułożeniu miednicy.

Wystarczy codziennie leżeć przez 5 minut w odpowiedniej pozycji, na zrolowanym ręczniku aby szybko się pozbyć kilka centymetrów w talii.

Doktor Toshiki Fukutsudzi podczas swojej wieloletniej praktyki lekarskiej zauważył, że u osób otyłych występuje nieprawidłowe położenie miednicy względem kręgosłupa. Powoduje to wypięcie brzucha do przodu i sprawia, że optycznie wydaje się on większy.

Stosując ćwiczenie opracowane przez japońskiego lekarza można skorygować położenie miednicy – gdy wróci ona do swojej prawidłowej pozycji, mięśnie brzucha automatycznie się napną i brzuch stanie się bardziej płaski. Ponadto, metoda Fukutsudzi doskonale rozluźnia mięśnie pleców i przywraca fizjologiczne krzywizny kręgosłupa. Dzięki temu usuwa napięcie z lędźwi oraz znosi bóle w krzyżu.

 Kto może ją stosować?

Metoda Fukutsudzi skierowana jest do osób, które chciałyby pozbyć się wystającego brzucha. Taki problem może dotykać zarówno osoby otyłe, jak i z niewielką nadwagą, i w obu przypadkach regularne wykonywanie ćwiczenia powinno pomóc.
Należy pamiętać, że w przypadku, gdy mamy stwierdzone wady lub zwyrodnienia kręgosłupa, w pierwszej kolejności powinniśmy skonsultować się z fizjoterapeutą lub ortopedą, który oceni, czy ćwiczenie jest dla nas bezpieczne.

Ćwiczenie wykonuj na macie lub na dywanie. Nie rób go na zbyt twardych powierzchniach (np. gołej podłodze), ani na zbyt miękkich (np. kanapie, łóżku).

  • metoda na odchudzanie
    Zroluj ciasno ręcznik i owiń go sznurkiem lub czymś podobnym, co będzie trzymało sztywno całość. Połóż się na płaskiej i twardej powierzchni, najlepiej na podłodze. Łóżka i kanapy są zbyt miękkie i nie nadają się do tej czynności. Zwinięty ręcznik umieść pod kręgosłupem na wysokości pępka.

Następnie postępuj według instrukcji:

  • Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami.
  • Za plecami połóż wałek. Powinien on przylegać do lędźwi.
  • Pilnując, aby wałek się nie przesunął, połóż się na plecach.

Pamiętaj! -zrolowany ręcznik powinien znajdować się pod lędźwiami na wysokości pępka – to bardzo ważne!

  • Wyprostuj nogi i złącz ze sobą dwa duże palce u stóp.
  • Pięty ustaw na zewnątrz.
  • Przenieś ramiona za głowę i złącz ze sobą dłonie tak, aby stykały się małymi palcami, a kciuki skierowane były  zewnątrz.
  • Wydłużaj kręgosłup, ciągnąc rękami w górę.
  • Wykonując ćwiczenie oddychaj głęboko i równomiernie.
  • Nie spinaj mięśni, staraj się maksymalnie rozluźnić.
  • Wytrzymaj w takiej pozycji 5 minut – to optymalna ilość czasu potrzebna do pojawienia się pierwszych efektów.
  • Maksymalnie możesz ćwiczyć 10 minut dziennie. Ćwiczenie powtarzaj 3 razy w tygodniu.

Po zakończonym ćwiczeniu możesz odczuwać dyskomfort w dolnej części kręgosłupa. Aby zmniejszyć dolegliwości, po wyjęciu ręcznika spod pleców najlepiej przez chwilę jeszcze poleż na płaskiej podłodze i rozluźnij lędźwie. Wstawaj powoli, najpierw przekręcając się na bok, a dopiero później wracając do pozycji stojącej.

 

Regularne stosowanie metody Fukutsudzi daje następujące efekty:

  • kręgi naturalnie ustawiają się w prawidłowych pozycjach;
  • kręgosłup się wyciąga i rozluźnia;
  • ustępują bóle pleców;
  • zmniejsza się obwód pasa;
  • zwiększa się wzrost (można „urosnąć” 1 cm).

 Aby metoda zadziałała, potrzebne jest maksymalne rozluźnienie całego ciała. Gdy mięśnie są spięte, kręgi nie są w stanie same "wejść” na swoje miejsce. Dlatego, aby odczuć wyraźne efekty, potrzeba czasem kilku tygodni ćwiczeń.

Pamiętajmy, że proponowana metoda może optycznie spłaszczyć brzuch i wysmuklić sylwetkę, ale nie spowoduje utraty tkanki tłuszczowej wokół pasa. Aby naprawdę schudnąć i wyszczuplić brzuch i talię, trzeba regularnie ćwiczyć oraz stosować niskokaloryczną dietę. Najlepsze rezultaty dają ćwiczenia na mięśnie brzucha połączone z treningami kardio np. stepperem, orbitrekiem, pływaniem, bieganiem.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.