Ćwiczenia na trampolinie-jumping- wady i zalety

Ćwiczenia na trampolinie-jumping fitness- wady i zalety

Ćwiczenia na trampolinie-jumping fitness- wady i zalety

Trwa moda na treningi na trampolinach. Ćwiczenia ujędrniają pośladki, wzmacniają mięśnie nóg i brzucha. Podnoszą wydolność organizmu, a przy tym sprawiają nam niezłą frajdę. Zdecydowana większość osób korzystających z tego typu zajęć to kobiety.

Zasady Jumping fitness 

Jumping fitness to trening kardio, polegający na ćwiczeniach na jednoosobowej trampolinie wykonywanych w rytm muzyki. Ćwiczenia te mogą być bardzo spokojne lub podnoszące tętno (bieg w miejscu albo taniec).

Mogą również polegać na skakaniu, podczas którego wzmacniają się mięśnie brzucha, pośladków i nóg. Dzięki możliwościom zastosowania wielu ruchów oraz technik jumping fitness zapewnia wszechstronny trening całego ciała a miękka powierzchnia trampoliny zapewnia amortyzację,  dlatego też  nie obciąża stawów.

 

Zalety jumping fitnessCwiczenia na trampolinie-jumping- wady i zalety

  • Skakanie to  świetna zabawa.  Jumping fitness to bardzo wymagający trening. W ciągu godziny wykonuje się blisko 6 000 skoków, co pozwala na spalenie nawet 800 kcal. Czyli mamy przyjemne z pożytecznym - i zabawę i wysiłek fizyczny.
  • Podczas jumping fitness pracuje aż 400 mięśni w ciele- bardziej rozruszać już się chyba nie można- ponad czterdziestoletnie ciało dostaje świetny wycisk co zdecydowanie służy utrzymaniu kondycji i sylwetki.
  • Taki trening poprawi krążenie krwi, zwiększy wydolność płuc, dotleni organizm, zredukuje cellulit, doda energii i wyzwoli ogromne ilości endorfin, czyli substancji, które są odpowiedzialne za dobry humor i poczucie szczęścia.
  • Z pomocą jumping fitness można przyspieszyć metabolizm, pobudzić układ trawienny do intensywniejszej pracy, a do tego oczyścić organizm. Skakanie pozwala ponadto na ujędrnienie dolnych części ciała min. pośladków i ud.
  • Ćwiczenia zwiększają aktywność funkcjonalną czerwonego szpiku i stymulują go do produkcji czerwonych krwinek, przyspieszają przemianę materii, stymulują trawienie oraz przyczyniają się do uwalniania toksyn z organizmu.

Wady jumping fitness

skoki na trampolinie
PublicDomainPictures / Pixabay

  • przeciwwskazania to: ciąża, dyskopatia, choroby stawów kończyn dolnych, choroby układu oddechowego i krążenia, osteoporoza, endoproteza, zaburzenia równowagi, świeże urazy, nadwaga oraz ogólny zły stan zdrowia
  • Zabaw na trampolinie muszą unikać osoby, które cierpią na zaburzenia równowagi i koordynacji.
  • Ćwiczenia na trampolinie są dobrym sposobem na wzmocnienie osłabionych mięśni dna miednicy, jednak  aby umiejętnie ćwiczyć i prowokować do prawidłowego funkcjonowania mięśni dna miednicy należy zwracać uwagę na to, by skoki nie były zbyt szybkie, bo tracimy kontrolę nad nimi.  Należy kontrolować skoki  oraz napięcie mięśni - najlepiej swoją przygodę z jumping fitness zacząć oczywiście z trenerem. W momencie skoku na trampolinie, mięśnie te kurczą się, wzmacniają i utrzymują wszystkie narządy w odpowiedniej pozycji. Ale aby taki efekt osiągnąć, należy trenować na trampolinie nie więcej niż 10 minut. Zaczynamy od minuty skoków o stałej i średniej intensywności przy zachowaniu odpowiedniej pracy oddechu i fazy "napnij-rozluźnij" mięśni dna miednicy.
Reasumując mimo licznych pozytywów, które możemy przeczytać na stronach internetowych czy w książkach powinniśmy podchodzić do tego z dystansem  i sami sprawdzić czy jest to dla nas odpowiedni sport czy jednak nie. Może się okazać, że jumping fitness to wymarzony trening i sposób na spędzanie wolnego czasu, a może pozostać to tylko ciekawostką wśród oferowanych przez kluby fitness propozycji.

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz