Pin It

Ćwiczenia interwałowe – spalacze tłuszczu na brzuchu

Ćwiczenia interwałowe - spalacze tłuszczu na brzuchu

Interwały  są połączeniem bardziej i mniej intensywnych ćwiczeń na przykład biegania i chodzenia- takie połączenie przynosi rewelacyjne efekty.

Trening interwałowy, to nic innego jak zwykłe ćwiczenia aerobowe. Tempo jest zmieniane co jakiś czas, by osiągnąć maksymalne rezultaty.

Do zalet ćwiczeń interwałowych należy zaliczyć:

  • 2w1 - dwa rodzaje treningów w jednym
  • lepsze dotlenienie mięśni
  • zwiększenie poboru tlenu- poprawa wydajności płuc
  • spalanie większej ilości kalorii niż miałoby to miejsce podczas zwykłego treningu
  • wyższe spalanie tkanki tłuszczowej
  • zwiększona kondycja  mięśni
  • podkręcenie metabolizmu

 

Co ciekawe  niemal z każdego zwykłego ćwiczenia możemy stworzyć trening interwałowy. Uzyskać możemy to poprzez dodanie do ćwiczeń krótkichodcinków, w trakcie których będziemy ćwiczyć dużo intensywniej.

Praktycznie wszystkie dyscypliny sportowe  zawierają w sobie  naturalne interwały. W każdej dyscyplinie sportowej są momenty, w których możemy  dać z siebie maksymalną dawkę energii a następnie zwolnić tempo. Przykładem może być pływanie -ćwiczenia interwałowe możemy tu zastosować poprzez zmianę stylu pływania. Np. jedną długość basenu przepływamy żabką, a drugą kraulem.

Kolejnym świetnym ćwiczeniem interwałowym do zrobienia w domu jest Tabata - czyli interwałowy trening metaboliczny -czterominutowy interwałowy trening metaboliczny, w równomierny sposób angażuje jak najwięcej mięśni naszego ciała. Dzięki temu "podkręca" metabolizm i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia wykonywane 2 lub 3 razy w tygodniu w szybkim czasie pozwalają osiągnąć szczytową formę i spalić tłuszcz.

Trenując interwały należy pamiętać o kilku zasadach:

  • trening interwałowy można wykonywać maksymalnie 3 razy w tygodniu z przerwą pomiędzy treningami  minimum 48 godzin;
  • interwałów nie wolno ćwiczyć na czczo – najlepiej 1,5 godziny przed treningiem zjeść posiłek bogaty w białko
  • nie należy stosować treningu interwałowego gdy jest się na ścisłej diecie
  • część główna treningu -interwały- nie powinna trwać dłużej niż 25 minut;
  • za każdym razem wysiłek należy poprzedzić rozgrzewką
  • treningu interwałowego nie powinno się łączyć z treningiem siłowym ani kardio- po treningu interwałowym trzeba zrobić przerwę, aby mięśnie miały czas na regenerację

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.