Pin It

Co jeść aby usunąć toksyny z organizmu, dieta na smog

Co jeść aby usunąć toksyny z organizmu, dieta na smog.

Smog to zanieczyszczenia powietrza. Toksyny trafiają do naszego organizmu przez układ oddechowy.  Smog wpływa negatywnie na układ krążenia, wspomagając rozwój m.in. miażdżycy. Jak walczyć ze smogiem i wspierać swój organizm? Odpowiednia dieta  pomoże nam pozbyć się trujących toksyn.

 Normy czystości powietrza w Polsce, szczególnie w okresie jesienno- zimowym są przekroczone w wielu miastach. Władze kilku miast w tamtym roku z powodu smogu wyprowadziły w poszczególne dni darmową komunikację miejską. O negatywnym wpływie zanieczyszczonego powietrza na stan zdrowia alarmują głośno naukowcy oraz lekarze.

W zanieczyszczonym przez smog powietrzu istnieją trujące pyły i gazy. Osadzając się na płucach i oskrzelach mogą wywoływać przewlekłe śmiertelne choroby. W ciągu roku z powodu przewlekłej  choroby płuc umiera w Polsce 15 tys. osób.

SPRAWDŹ AKTUALNĄ JAKOŚĆ POWIETRZA

Jednak pyły i gazy wpływają również na nasz układ krwionośny, pomóc swojemu organizmowi w walce ze smogiem możemy między innymi odpowiednią dietą.

Dieta może wspomagać organizm w okresie dni smogowych. Powinna to być dieta bogata w przeciwutleniacze, które są zawarte w winogronach, brokułach, cebuli, czosnku, kakao czy kawie. Taka dieta poprawia między innymi mechanizmy obronne organizmu.

Woda przede wszystkim

Nie daj się smogowi. Najważniejszym aspektem jest oczyszczenie organizmu. Pomaga w tym przede wszystkim woda. Prawidłowe nawodnienie organizmu jest podstawą. Najskuteczniejsza podczas usuwania toksyn jest woda z cytryną. Do ciepłej wody wyciśnij połówkę cytryny i dodaj łyżeczkę miodu. Taki wywar najlepiej jest pić na czczo, około pół godziny przed śniadaniem.

Usuń toksyny

Chroń serce

Smog zwiększa ryzyko choroby wieńcowej serca oraz miażdżycy i tym samym ryzyko zawału. Aby temu zapobiec, sięgnij po warzywa i owoce bogate w pektyny - związki zmniejszające stężenie złego cholesterolu. Znajdziesz je w grejpfrutach, marchewce, warzywach dyniowych, jabłkach, morelach i pigwie. Działanie przeciwkrzepliwe mają cebula, czosnek i czerwone winogrona. Sięgnij po produkty mleczne . Bakterie kwasu mlekowego asymilują cholesterol, zwiększając przez to jego wydalanie.

Jedz witaminy

Chroniąc nasz układ krwionośny warto sięgnąć również po produkty bogate w witaminę C i E. . Jedz marchewkę, dynię, cukinię, oraz zielone warzywa takie jak szpinak, sałata czy natka pietruszki. Źródłem witaminy C są owoce cytrusowe, jagody, pomidory, brokuły, borówki, czarne porzeczki.

Omega-3

Zbawienny wpływ na  układ krwionośny mają  produkty pełne kwasów omega-3. Znajdziesz je w świeżych rybach, które nie są zanieczyszczone metalami ciężkimi. Sięgnij również po orzechy, migdały, masła, olej rzepakowy, nasiona lnu i pestki dyni.

Mimo iż smog jeszcze nie dał znać o sobie w pełnej krasie- warto już teraz stosować odpowiednią dietę  i przygotować organizm na gorsze czasy.

2 komentarze

    • SMOGA, 2017-10-05, 10:08 AM

    Odpowiedz

    Proponuję maski antysmogowe firmy SmoGa – ręcznie szyte – polska produkcja nie z Chin
    http://www.smoga.pl,
    https://smoga.pl

    • Anna, 2017-11-09, 5:58 PM

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.