Jak być szczupłym, Jak schudnąć- przegląd skutecznych ćwiczeń odchudzających, Vademecum 40+. Jak schudnąć po czterdziestce, dieta zgodna z wiekiem

Bieganie – najprostsza, naturalna forma ruchu dla zdrowia i zgrabnej figury

Jedną z najprostszych aktywności fizycznych jest bieganie.

Bieganie to najprostsza, naturalna forma ruchu dla zdrowia i zgrabnej figury. Nie potrzebujemy profesjonalnego sprzętu. Wystarczą wygodne buty, by móc biegać od kilku do kilkunastu kilometrów.

Jak zacząć?

Dzięki joggingowi zmniejszysz ryzyko chorób serca i układu krążenia, schudniesz i wymodelujesz sylwetkę. Bieganie to forma aktywności fizycznej o charakterze aerobowym, kiedy biegniemy, angażujemy do pracy nawet kilkaset mięśni, a żeby je uruchomić, potrzebujemy energii. Poruszając się w tempie, kiedy w czasie biegu można swobodnie rozmawiać większość  energii organizm czerpie z tkanki tłuszczowej. Podczas joggingu pracują mięśnie  brzucha, bioder, pośladki i uda. W tych partiach tkanka tłuszczowa odkłada się najszybciej, a pozbywanie się jej to długotrwały, ale właśnie dzięki bieganiu, możliwy proces.

Jeśli chcemy schudnąć musimy być cierpliwi. Rzucenie się na bieganie dzień w dzień po 30-60 minut, jeśli wcześniej się tego nie robiło będzie dla organizmu destruktywne i można nabawić się kontuzji. Najważniejsza jest regularność i czas trwania wysiłku oraz jego intensywność. Należy zarezerwować na aktywność godzinę i nawet jeśli zaczynamy od marszobiegów,  trzeba spędzić  na dworze cały ten czas sterując proporcjami biegu do marszu i uwzględniając swoje samopoczucie. Jeśli będziemy w stanie biec przez godzinę cały czas – trzeba wprowadzić  odcinki w intensywnym tempie. Okazuje się bowiem, że nie jest do końca prawdą, że tylko długie i powolne bieganie spala najlepiej tłuszcz. Badacze stwierdzili, że prace naprawcze organizmu sportowca po intensywnym wysiłku trwają jeszcze przez długi czas, co również zużywa energię. Poza tym, podczas szybszego biegu spala on więcej kalorii łącznie. Dlatego warto bawić się tempem. Jeśli nie mamy godziny na trening – wyjdźmy na pół i biegnijmy  szybciej albo potruchtajmy pod górę.

maska antysmogowa smoga

Przy uprawianiu joggingu należy też pamiętać o właściwym oddychaniu. Starajmy się oddychać naturalnie i swobodnie.  W razie konieczności - zanieczyszczenia powietrza, smogu- warto zaopatrzyć się w maskę antysmogową- na rynku jest wiele modeli - polecamy te z wymiennym filtrem N99 np. firmy SmoGa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *